מי צריך מערכת ERP ולמה?

אם אתם רוצים לדעת עוד בנושא מי צריך מערכת ERP ולמה? השאירו פרטים והכתב שלנו יחזור אליכם

המאה ה-21 כבר הוכתרה כעידן המידע. לכולנו יש גישה נוחה ומהירה לכמויות עצומות של אינפורמציה, וגם בתחום העסקי מגמה זו באה לידי ביטוי משמעותי. מצד אחד הארגונים והעסקים יכולים לשפר את הביצועים שלהם באופן דרמטי בזכות המידע שמצטבר במחלקות השונות, ומצד שני מדובר גם באתגר מורכב במיוחד – להבטיח זרימה מיטבית של נתונים בתוך הארגון ולהפיק מהם מקסימום תועלת. מערכת ERP היא אחד האמצעים שפותחו על-מנת לסייע לגופים גדולים, ולא רק גדולים, לעבד את המידע באופן היעיל ביותר.

איך בנויה מערכת ERP?

ERP – המושג הוא ראשי תיבות של הביטוי Enterprise Resource Planning, כלומר תכנון משאבי הארגון – היא מערכת חיונית אשר בנויה באופן מודולרי. כל מערכת ERP כוללת מודולים שונים בהתאם למאפייני הארגון, וכל מודול אחראי לפונקציה ספציפית. כך למשל ייתכן מודול שמוקדש לניהול שרשרת האספקה, מודול אחר שמנהל את המלאי של חומרי הגלם, מודול שלישי למשאבי האנוש, עוד מודול לניהול מכירות וכו'.

התאמה אופטימלית לצרכי הארגון או העסק

המרכיב החשוב ביותר של מערכת ERP הוא התאמה מלאה שלה לצרכי העסק או הארגון.

בהתאם פותחו פתרונות ייעודיים לקהלים שונים. דוגמה אחת היא מערכת תכנון לאדריכלים, קבלנים, גרפיקאים ועסקים בתחומים דומים, ועוד דוגמה היא מערכות ERP לחברות קמעונאיות. מרכיב משמעותי נוסף בהתאמה האופטימלית הוא הטמעה מדויקת בארגון, ולכן חשוב לבצע את המהלך בעזרת חברה עתירת ניסיון בתחום.

ERP במתכונת SAAS

אחד המגמות המעניינות בהקשר של ERP הוא השימוש ההולך ומתרחב במערכות אלה במתכונת של SAAS – כלומר Software as a Service. במודל זה העסק לא נדרש לרכוש מערכות יקרות אלא משתמש בהן דרך ענן ובתשלום חודשי. בזכות גישה זו יכול העסק או הארגון להשתמש במערכת הטובה ביותר עבורו, תוך כדי שהיא משתכללת באופן שוטף, מבלי שהוא עצמו יידרש להשקיע סכומי עתק בכך.

איך מגבשים פתרון מושלם?

כמו במקרים רבים אחרים, גם בתכנון והטמעת מערכות ה-ERP כדאי ליישם את הכלל "סוף מעשה במחשבה תחילה". לשם כך יתבצע קודם כל מיפוי מדויק של המבנה הארגוני ושל המידע שמצטבר בכל מחלקה ובכל אגף בעסק/ארגון. כמו כן נבחנים תהליכי זרימת המידע וכמובן הצרכים השונים. מרכיב חשוב אחר בתכנון הוא זיהוי פערים שלא מקבלים מענה ע"י המערכות הקיימות.

באופן טבעי המפתח לתכנון הפתרון המושלם מחייב ניסיון רב.

אינטגרציה מלאה עם המערכות הקיימות

מרכיב נוסף במיצוי הפוטנציאל של מערכות ERP הוא אינטגרציה מלאה עם תוכנות שכבר נמצאות בשימוש. בפרט חשוב החיבור המושלם עם מערכת CRM שתפקידה כידוע הוא לנהל את הקשרים עם הלקוחות. מערכות CRM מסייעות לאנשי העסק לוודא שאף ליד לא ילך לאיבוד, שלקוחות פוטנציאליים יהפכו ללקוחות משלמים, שלקוחות משלמים יזכו לשירות מעולה ובהתאם שביעות הרצון שלהם תהיה מרבית, וכן למקסם את היקף המכירות לכל לקוח ולקוחה. חיבור מושכל של ERP ו-CRM מאפשר להגדיל את ההכנסות ואת שורת הרווח.

רוצים להגיב?

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Agoz מפצח לך ידע
Agoz מפצח לך ידע