עורך דין הוצאת דיבה – הליווי אל הפיצוי

אם אתם רוצים לדעת עוד בנושא עורך דין הוצאת דיבה – הליווי אל הפיצוי השאירו פרטים והכתב שלנו יחזור אליכם

במקרים בהם קיימת עילה לתביעה בגין הוצאת דיבה, כדאי להגיע אליה עם עורך דין הוצאת דיבה כיוון שההגנה על הפוגע עשויה להיות מורכבת. הוצאת דיבה היא מקרה בו מישהו הפיץ על אדם אחר לשון הרע שהיא שקרית. מה זאת אומרת? לשון הרע יכולה להיות דבר אמת ואילו הוצאת דיבתו של אדם רעה תהיה תמיד שקרית. למשל, פרסום בעיתונות לפיו שחקן תיאטרון גנב ירושה מהוריו כשהוא לא עשה כן, תיחשב כהוצאת דיבה. מנגד, אם אדם ביצע שוד ושמו מפורסם ברבים, הרי שלכל היותר מדובר בלשון הרע. עורך דין לשון הרע יידע להפריד בין המקרים ולהנחות את התובע בהתאם.

מתי כדאי לפנות אל עורך דין הוצאת דיבה?

הפנייה אל בתי המשפט תבנה לפוגע את הזכות להגן על עצמו. בהגנתו, אם יוכיח שהדברים שפירסם היו אמת ולא שקר, הרי שהתביעה לא תתקבל ובמקרים מסויימים ניתן יהיה להגישה בשנית מכוח חוק לשון הרע. אולם, בשל הגנות שונות הנגזרות מן השאלה האם מדובר בפרסום שקרי או בעובדה קיימת, כדאי תמיד להיעזר בעורכי דין של הוצאת דיבה.

הוצאת דיבתו של אדם רעה היא חמורה יותר מלשון הרע, כיוון שהיא שקרית. לשון הרע יכול להיות פרסום שיש בו עלבון והשפלה, אבל מעיקרו הוא מדבר על עובדות שנעשו באמת או על מצב אמיתי. אמנם אין הדבר מצדיק גרימת לעג ברבים אבל אין זו דיבה. מה שכן, עורך דין הוצאת דיבה יידע לומר מתי התביעה היא מוצדקת לגמרי, שאז יכול והתובע יהיה זכאי לפיצוי גבוה מאד. לכן כדאי לפנות אל עורכי דין להוצאות דיבה במקרים השונים האלה.

פיצוי בגין הוצאת דיבה

באם עורך הדין להוצאת דיבה הוכיח שהתביעה נכונה, שהדיבה היא שקרית ונגרם נזק מוכח לתובע, הרי שאין תקרה לפיצוי שהתובע יכול לדרוש, בהתאם לנזק שנגרם לו, גם נפשי וגם פיזי. דוגמאות לנזק פיזי הן רבות, כמו איבוד של מקום עבודה בגין הפרסום השגוי, או גרימת נזק עתידי בהכנסה, כמו למשל במקרה והתובע עמד לסגור עיסקה בהיקף כספי גדול והעיסקה לא נסגרה בגלל הוצאת הדיבה. או אז עורך דין הוצאת דיבה יכלול את היקף העיסקה והרווחים שהיו צפויים ממנה בתוך הפיצוי.

עורכי דין להוצאות דיבה עוסקים בנתיבים הסבוכים של הגדרות המציאות מול הגדרות החוק. הגדרתה של רשת חברתית כציבור, למשל, אמיתות של דיבורים פוגעים או תרומתו של התובע לפרסום עצמו. זה יקרה כאשר שני אנשים מתווכחים ביניהם ואחד מהם אומר משהו רע על השני. עורך דין לשון הרע יבין מיד שאין בכך פסול מספיק אבל אם הנפגע פירסם בעצמו את הדברים ברשת חברתית, אזי, עורך דין הוצאת דיבה יוכל לדעת אם יש מקום לפיצוי.

רוצים להגיב?

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Agoz מפצח לך ידע
Agoz מפצח לך ידע