לתרגיל רעידת אדמה דרושה מאפרת! למה?

אם אתם רוצים לדעת עוד בנושא לתרגיל רעידת אדמה דרושה מאפרת! למה? השאירו פרטים והכתב שלנו יחזור אליכם

מאת: מורן פרידנר

רשות החירום הלאומית, משטרת ישראל, פיקוד העורף ומשרדי הממשלה מתרגלים, בכל שנה לפעמים מספר פעמים בשנה באזורים וערים שונות  תרחיש קיצון של רעידת אדמה חזקה: תרגול אתרי הרס ופגיעה קשה בתשתיות, אספקת מזון ומים בהיטס, הקמת בית חולים שדה, פריסת תשתיות תקשורת הקמת עשרות אוהלים לטיפול במפונים ועוד.

בחודש יוני 2017 התקיים תרגיל הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל בהתמודדות עם תרחיש קיצון של רעידת אדמה חזקה. התרגיל בשם "רעידת אדמה 2017", מתקיים מדי שנה, אך צפוי השנה להגיע לשיתוף פעולה רחב מאי פעם.

במהלך התרגיל, תרגלו כלל גופי החירום במדינת ישראל להתמודדות עם תרחיש מורכב של רעידת אדמה הרסנית, שתתרחש באזורים נרחבים ותגרום לאלפי הרוגים, עשרות אלפי מבנים הרוסים, מאות אלפי עקורים ופגיעה קשה בתשתיות.

סקר מיוחד, שערכה רשות החירום הלאומית לבדיקת מוכנות הציבור לתרחיש רעידת אדמה, מגלה:

  • רק כ-0.8% מהנשאלים תפסו רעידת אדמה כאיום שהמדינה צריכה להיערך אליו
  • כ-60% מהנשאלים לא חושבים שהמדינה ערוכה לתרחיש רעידת אדמה.
  • 59% מהנשאלים לא יודעים מה עליהם לעשות בזמן רעידת אדמה

"רעידת אדמה הינה תופעת טבע שהתרחשותה באזורנו בלתי נמנעת. איננו יודעים מתי היא תתרחש, באיזו עוצמה ובאיזה אזור. עלינו להתכונן ולפעול לצמצום הפגיעה והנזק ולהיערך מבעוד מועד לתת מענה לאומי בעת התרחשות כל כך הרסנית". אמר בצלאל טרייבר, סמנכ"ל משרד הביטחון, כראש אמו"ן האגף למבצעים לוגיסטיים ונכסים וכראש הרשות החירום הלאומית.

ואיך אני קושרה לכל זה?

שמי מורן פרידנר, מאפרת מקצועית מעל ל 14 שנים, בוגרת IL – Makiage, רעיה ואמא לשלושה. בוגרת תואר ראשון במנהל עסקים ובתי הספר לאיפור: "איל מקיאג", "קריולן" ו"עדה לזורגן".

אל תחום האיפור הגעתי די במקרה… לאחר סיום התואר, עסקתי מספר שנים בתחום משאבי אנוש ודגדג לי ללמוד משהו יצירתי. חיפשתי תחום, שימלא את הלב. לאחר סטאז' בחברת איל מקיאג', פשוט התאהבתי… והשאר כבר היסטוריה.

כיום אני מתמחה באיפור כלות ומלוות, איפור בטכניקת האיירבראש, מאפרת במגוון הפקות, ומתמחה גם באיפור אפקטים מיוחדים, בעיקר לתרחישים רפואיים ותרגילים של כוחות משטרה והצלה. כמו כן אני  מרצה לאיפור בקורסים מקצועיים למאפרות וקורסים ופרטיים.

בתרגיל רעידות האדמה או בכל תרחיש אחר כגון אירוע טרור, שריפה וכו'.. מסתבר, שלמרות שהצוותים מתורגלים בשטח, קורה להם משהו אחר כאשר הם רואים אנשים בכל הגילאים שוכבים פצועים או לכודים.

אני מאפרת את הפצועים ככה שגם הם יכולים להיכנס לתפקיד הפצוע ואנשי כוחות ההצלה מרגישים כמו בזירה אמיתית ובכך לתרום להצלחת התרגיל.

בכל תרגיל כזה או אחר, אני מאפרת לבד או עם צוות מאפרות שמגיע איתי, מספר משתנה של נפגעים. הצוות ואני יכול להגיע להספק של איפור פציעות קלות – קשות של  50 פצועים ומעלה.
מדובר בקצב מסחרר אבל יחד עם זאת מתקבלים הרבה סיפוק והנאה.

איפור פצועים זה רק תחום התמחות אחד מעולם האיפור בו אני מתמחה ומצד שני יש לתחום זה  כ"כ הרבה תרומה לחיינו מבלי שנבין עד כמה.

http://moranfridner.co.il/

https://www.facebook.com/moranfridnerstudio/?fref=ts

רוצים לדעת עוד? פצחו באגוז חדשות או באגוז בלוג עוד ידע!

רוצים להגיב?

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Agoz מפצח לך ידע
Agoz מפצח לך ידע