איך ללמוד לבגרויות במתמטיקה בלי לחץ?

אם אתם רוצים לדעת עוד בנושא איך ללמוד לבגרויות במתמטיקה בלי לחץ? השאירו פרטים והכתב שלנו יחזור אליכם

מבחן הבגרות במתמטיקה הוא ככל הנראה המלחיץ ביותר מבין כל מבחני הבגרות.

מצד אחד יש את מי שמתקשים עם החומר וחוששים מאוד מכישלון, מצד שני יש את מי שרוצים להתקבל לפקולטות יוקרתיות שהתחרות על כל מקום פנוי בהן קשה – ולציון במתמטיקה יש משקל נכבד בממוצע ובציון הסכם. בהתאם כל מי שניגש לבחינה הזו רוצה לדעת איך ללמוד לבגרויות במתמטיקה ביעילות וכך להגיע לציון הגבוה ביותר האפשרי.

היכרות עם מבנה הבחינה

כמו כל דבר שחוששים ממנו, גם במקרה של הבגרות במתמטיקה כדאי להכיר אותה – משום שהיכרות מפוגגת פחדים בעוד אי ודאות מעצימה אותם.

המבחן ברמה של 3 יח"ל כולל 3 שאלונים שבכל אחד מהם תתבקשו לענות על 4 שאלות מתוך 6 אפשריות. המבחן במתמטיקה 4 יחידות מורכב מ-2 שאלונים שכוללים בסך הכל 5 פרקים. בכל פרק יש לענות על 2 שאלות מתוך 3 או על שאלה אחת מתוך 2. זהו גם המבנה של מבחני הבגרות במתמטיקה ב-5 יח"ל.

במה כדאי להתמקד כשלומדים לבגרות במתמטיקה?

על-מנת להבין איך ללמוד לבגרויות במתמטיקה נכון וחכם חשוב לזכור שמדובר בתחום ידע נרחב מאוד שמחולק לשלל תת-תחומים: טריגונומטריה, הסתברות, גאומטריה ועוד.

גישה אחת דוגלת בחיזוק נקודות החולשה, כך שלא יהיה אף נושא או תת נושא שאתם לא שולטים בו.

גישה שנייה טוענת שכדאי להתמקד בלמידה דווקא בנושאים ובסוג התרגילים שבהם אתם חזקים – כך שבמבחן תוכלו פשוט לדלג על הנושאים הבעייתיים מבחינתכם או על השאלות שאתם לא בטוחים לגביהן, ולפתור באופן מושלם את כל השאר.

חשוב להדגיש שבגישה זו יש סיכון מסוים, מפני שהיא מצמצמת בפועל את חופש הבחירה שלכם.

איך ללמוד לבגרויות במתמטיקה באופן עצמאי?

כשמחליטים איך ללמוד לבגרות במתמטיקה, ההמלצה החשובה ביותר היא לתרגל מבחנים רבים ככל האפשר.

זוהי למעשה התשובה הטובה ביותר לשאלה איך ללמוד לבגרויות במתמטיקה כך שבמבחן עצמו השאלות ייראו מוכרות ויהיה קל לענות עליהן. מעבר לתרגול כל סוגי השאלות האפשריות, כדאי גם לתרגל פתרון מבחנים שלמים בפרק הזמן שמוקצב לכל שאלון (בין שעה ורבע לשלוש וחצי שעות) – כך שתהיו מתורגלים גם מבחינת קצב העבודה ומבחינת חלוקת הזמן בין הנושאים ובין השאלות.

קורס איכותי במיוחד

מי שלא יודע איך ללמוד לבגרויות במתמטיקה באופן עצמאי יכול לעשות זאת בעזרת קורס. כדאי לדעת שכיום ישנה בחירה בין קורסים מקוונים (כלומר כאלה הנלמדים דרך הזום או אפילו באמצעות הרצאות מצולמות) לבין קורסים פרונטליים – כך שכל אחד וכל אחת יכולים ללמוד באופן הנוח ביותר מבחינתם, על סמך ההיכרות שלהם עם עצמם. במקרה כזה כדאי להעדיף קורסי הכנה לבגרות במתמטיקה שמועברים בקבוצות קטנות, כדי לקבל מקסימום תשומת לב מהמורה ובפרט הכוונה ספציפית בנושאים שבהם אתם מתקשים.

רוצים להגיב?

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Agoz מפצח לך ידע
Agoz מפצח לך ידע