חיטוי מאגרי מים בבית ובתעשייה

אם אתם רוצים לדעת עוד בנושא חיטוי מאגרי מים בבית ובתעשייה השאירו פרטים והכתב שלנו יחזור אליכם

מים חיוניים לחיים שלנו וחיוני עוד יותר שהם תמיד יהיו נקיים מאחר שבאותה מידה שהמים חיוניים לנו, הם גם עשויים להיות מקור למחלות רבות.
החשיבות של חיטוי מאגרי מים היא ביכולת לעזור לנו להפחית כמעט ב-100% את הסיכויים למחלות הנישאות במים.
הדרך הנפוצה ביותר לחיטוי מאגר היא באמצעות כלור, אשר הורג חיידקים מזיקים ומיקרואורגניזמים אחרים במים.
עם זאת, ישנן דרכים אחרות ומתקדמות יותר לחטא מאגר כגון: אור UV או גז אוזון.

איזה סוגי מאגרי מים דורשים ניקוי וחיטוי?

ישנן שתי דרכים עיקריות לניקוי וחיטוי מאגרי מים. הראשון הוא על ידי הוספת כלור או אוזון למים. השני הוא באמצעות אור אולטרה סגול.

הדרך הראשונה, הכוללת הוספת כלור או אוזון למים, יכולה להיעשות באופן ידני או אוטומטי. ניתן לבצע ניקוי וחיטוי ידני של מאגר בעזרת מברשת, כאשר ניקוי וחיטוי אוטומטיים יכולים להתבצע באמצעות מערכת הזרקה המזריקה את הכימיקל למים בתהליך האורך כחמש דקות.

הדרך השנייה לנקות ולחטא מאגרים היא באמצעות אור אולטרה סגול. בשיטה זו נעשה שימוש במנורות UV המייצרות קרני UV-C אשר הורגות חיידקים במים ובמקביל משאירות אותם בטוחים למאכל אדם.

שיטות לחיטוי מאגרים

מאגר מים הוא גוף מים שאוגר מים לפרק זמן ממושך. זה יכול להיות טבעי או מעשה ידי אדם. המטרה העיקרית של המאגר היא לספק אחסון מים לשימוש עתידי בהשקיה, ייצור ופעילויות אחרות.
לעיתים כאשר מדובר במפעלים, חיטוי מאגרי המים דורש ניקוי תעשייתי בסטנדרט גבוה בכדי להגיע לרמה מספקת.

הדרך היחידה לוודא שהמים בטוחים לשתייה היא באמצעות הכלרה. כאשר מוסיפים כלור, הוא יהרוג את כל החיידקים המזיקים במים. ניתן להוסיף כלור על ידי הוספת טבליות כלור או כלור נוזלי. ניתן להשתמש בכלור בבית או במפעל עירוני לטיפול במים. כמות הכלור שמוסיפים למים תהיה תלויה בגודל המאגר ובכמות החיידקים שיש במים. לצורך כך מומלץ לבדוק מול אנשי מקצוע את הכמויות והמינונים הנכונים.

כיצד לבצע חיטוי מאגרי מים ביתיים?

ישנם סוגים רבים של מאגרי מים שידרשו טיפול נוסף במגורים. מאגרים אפשריים כוללים דודי שמש או חשמל, מערכות לחץ מים בבניינים גבוהים, עתודות חירום וכאלה המשמשות מערכות חימום.

הדרך הפשוטה ביותר היא מים רותחים. במידה ומדובר בכמויות קטנות לשימוש ביתי, הרתחת המים היא דרך ישנה וטובה לחיטוי. זה נובע מכך שהמים הרותחים משביתים חיידקים ומשמידים את כל שכבות ההגנה שלהם. לשם כך, שים את המים על אש גבוהה עד שהם רותחים כ-10 דקות.
חשוב להניח לתהליך הרתיחה להתקרר לפני השתייה או השימוש בו למטרות בישול.

אפשרות מודרנית יותר הן טבליות כלור דו חמצני. חומר כימי המשמש לחיטוי מים ואף מי שתייה.

זוהי דרך מצוינת לשמור על המים נקיים באמצעות טבליות כלור דו חמצני. טבליות אלה מאוחסנות בדרך כלל במיכל מים ויש להפילן למים לפני שהן יכולות לפעול. הטבליות פועלות בצורה הטובה ביותר כאשר הן נופלות לתוך מים צלולים וזורמים. אם יש חסימות במים אז הדבר עשוי להאט  את תהליך החיטוי.

רוצים להגיב?

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Agoz מפצח לך ידע
Agoz מפצח לך ידע