עורך דין לעבירות מין – כי מגיע לכם צדק, פיצוי ותמיכה מקצועית!

אם אתם רוצים לדעת עוד בנושא עורך דין לעבירות מין – כי מגיע לכם צדק, פיצוי ותמיכה מקצועית! השאירו פרטים והכתב שלנו יחזור אליכם

כמות הכאב, הצער, הטראומה והפוסט-טראומה שמתמודדים עמם נפגעי ונפגעות תקיפה מינית ועבירות מין היא בלתי נתפסת. גם אם העבירה לא הייתה "חמורה" על פניו, כמו אונס ושאר עבירות שלא נפרט כאן, הרי שהאפקט הנפשי והרגשי חזקים, לעיתים חזקים עד כדי פגיעה חמורה בתפקוד האדם וביכולת שלו לנהל אורח חיים תקין, מלא, בריא ושמח. זה נכון, עורך דין לעבירות מין לא יכול לפתור את המצב הרגשי ולתקן את הנעשה. אך דרישת הצדק וקבלתו עם הרשעת הצד התוקף והפוגע יש בה מן הנחמה, כמו גם, לעיתים קרובות, גם מן הפיצוי הכספי שמאפשר לנפגעים ונפגעות רבות:

  1. להתמודד כלכלית עם החיים כאשר הם מתקשים להתפרנס
  2. לבקש לעצמם טיפול נפשי וליווי רגשי מקצועיים שעולים לעיתים לא מעט

האם מה שעברתי נחשב לעבירת מין?

ישנו ספקטרום רחב מאוד של עבירות המוגדרות בישראל כעבירות מין. שלא כמשפט הידוע – כשיש ספק, אין ספק, הרי שכאן אי אפשר (כמעט) להתבלבל – כל עוד יש אספקטים מיניים כלשהם במסגרת העבירה שבוצעה, ניתן להכניסה תחת הגדרת "עבירת מין".

כמה דברים שכדאי שתדעו –

  • דין אונס ודין הטרדה מינית לא זהים – אך שניהם עבירות מין
  • העונשים הקבועים בחוק שונים לכל עבירת מין, בהתאם להגדרת החומרה של העבירה (גם היא בחוק)
  • עבירות מין נתפסות גם בבתי המשפט וגם בעיני הציבור כעבירות קשות במיוחד. עבירות אלו יוצרות מצב מורכב עבור כל המעורבים, על רקע טאבו חברתי ותרבותי, ועל רקע הדרישה לחשיפה מסוימת, אפילו במקרים של דיון בדלתיים סגורות.
  • הרבה מהאנשים שסבלו מהטרדה מינית, תקיפה מינית, ומיני מצבים פולשניים עם רקע מיני, מתקשים לפעול להשגת הצדק, וזאת בגלל הסטיגמה החברתית והחשש משיפוט ומההתמודדות הכפולה והמכופלת, גם ברמה המשפטית, אך גם ברמה החברתית וגם ברמה המשפחתית.
  • אתגר משפטי מהותי במקרים רבים של עבירות מין הוא העובדה כי הרבה מאוד מהעבירות הללו נעשות הרחק מעיני עדים, בדלתיים סגורות, ובלי כל ראיה. מצבים אלו דורשים לעיתים התמודדות גדולה יותר מצד התובעים.

למה צריך עורך דין מומחה?

בעוד שכל עורך דין פלילי במרכז יוכל לתת לכם ייעוץ ראשוני בנוגע לתביעה שלכם, מוטב כמובן לפנות לאיש מקצוע המתמחה בתחום זה. הסיבה היא שבמקרים רבים מדובר ב"קייסים" מורכבים להוכחה, כפי שציינו בסעיף האחרון, מה שדורש ידע רב בתחום, וניסיון רב שנים, כדי לדעת כיצד לפעול בצורה נכונה.

בעוד שהחוק היבש מגדיר דברים בצורה המדויקת ביותר שאפשר, הרי שבשטח, בחיים עצמם, המקרים מורכבים ומאתגרים יותר, ולעיתים קרובות מדי רק עורך דין לעבירות מין ידע לבצע את המהלכים המשפטיים שיחברו הלכה למעשה בין הגדרת החוק היבשה למקרה הספציפי שלכם, ולתת לכם את המענה הראוי.

רוצים להגיב?

Facebook
Telegram
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Email
Agoz מפצח לך ידע
Agoz מפצח לך ידע