BITW 038: סיפור מבוא: המסע שלי בקאריביים המקסיקניים ללא מסלול טיול

רוצים לפרסם בחינם? השאירו פרטים

BITW Podcast פרק 038: breakintotravelwriting.com/bitw-038

האזן לפודקאסט עכשיו

sunrise at casa magna hotel in Cancun, Mexico.

זריחה ממרפסת המלון בקאסה מגנה.

שלום לכולם. לא עשיתי פרק סולו זמן מה וחשבתי שהגיע הזמן שאדביק את כולכם ושיתפתי בהרפתקת המסע האחרונה שלי.

לכל מי מכם שהאזין לפודקאסט שלי מאז ההתחלה אתה יודע שהייתה לי מטרה לבקר בקולומביה ובפנמה באוגוסט עם בני רולנד. לפעמים החיים משנים את התוכניות שלך. זה בדיוק מה שקרה כשאמרו לאבי שהוא צריך ניתוח לב במאי. בלי לפרט יותר מדי, זה הפך לבעייתי מכיוון שהניתוח שהיה זקוק לו היה מסובך והוא היה זקוק למומחה שחברת הביטוח שלו לא רצתה לאשר. זה הפך להרבה זמן לחימה עם חברת הביטוח ואחותי ואני בילינו את רוב מאי ויוני בעבודה על זה – אבל החדשות הטובות הן שהוא סוף סוף אושר ועבר את הניתוח שלו ביולי והוא מצליח.

למותר לציין שלא הייתי מסוגל לתכנן את הטיול שלי לקולומביה ופנמה כי לא היה לי מושג מתי הניתוח שלו עומד לקרות. הכוונה שלי לאותו טיול הייתה לעבוד עם יעדים רבים, מלונות ויחסי ציבור. אז, יולי הגיע והלך ו 3-4 שבועות זה קצת קצר מדי לתכנן טיול של 30 יום בעבודה עם יחסי ציבור. מניסיוני, כשעובדים עם יחסי ציבור בינלאומיים, טוב להתחיל להגיע לפחות שישה שבועות מראש.

כשאבא שלי נרפא והתאושש מהניתוח שלו, התחלנו רולנד ואני לחפש הרפתקה נוספת. אלסקה, הייתה הראשונה ברשימה שלי ועדיין היא … פשוט בגלל שזה לא קרה לנו בקיץ הקרוב. שוב – כשפנתי לאנשי יחסי הציבור ב- Visit Anchorage, היו לנו כשבועיים לתכנן את הטיול – וזה לא מספיק זמן לעבוד עם הספקים שלהם. העגינה מעניינת מכיוון שיש לה סופיות כל כך לעונת התיירות. פשוטו כמשמעו, כל הסיורים נעצרים עד ה 15 בספטמבר, אם לא מעט מוקדם יותר, יחד עם העובדה שלדעתי היה זה כחול סילון שהיה כמה עסקאות טיסה מדהימות, הייתה זמינות נמוכה במיוחד למלונות. אז נציג התיירות איתו עבדתי בביקור באנקורג 'והחלטתי שהביקור שלי יצטרך להיות בחודש מאי הבא! משהו שצריך לצפות בו, אבל אני חייב להודות שקצת התאכזבתי.

היינו עכשיו באמצע אוגוסט, אבל הייתי נחוש לעשות הרפתקה מהנה עם בני. היה ברור שמסע תקשורת (אלא אם כן אנו נשארים מקומיים) יתקשה לצאת.

התחלנו לחפש טיסה טובה. אם לא בדקת את Googleflights, זהו משאב נהדר לקבלת נקודת התחלה עבור מחירי נסיעה בסיסיים מהיעד שלך.

עבור אל https://www.google.com/flights והזן לעיר היציאה שלך ואז גלול מעט למטה ולחץ על המפה שאומרת לחקור יעדים. אתה יכול להשתמש בעכבר כדי להזיז את המפה ולראות מחירי טיסה ליעדים ברחבי העולם. וואו, אני יכול לטוס מסן דייגו לשנגאי ברגע זה במחיר של 662 דולר. זה מחיר נהדר – אופס לרדת מהמסלול.

אם אתה חנון נסיעות כמוני, מפת הטיסות של גוגל יכולה להכניס אותך לסחרור של מחקר. אז, חיפשנו טיסות טיסה במשך כמה ימים והחלטנו סוף סוף על קנקון כיעד במטרה לבקר ביוקטן וקוינטנה רו. כמובן, די קשה לי לא לפנות אל יחסי ציבור ברמה כזו או אחרת לטיול. זה רק חלק מאיך שאני מתכנן טיול, אבל גם קיבלתי החלטה מודעת שהטיול הזה יהיה יותר הרפתקה עבורנו. רציתי שזה יהיה על נסיעות, לא על חופשה.

הזמנו את הטיסות שלנו ביום שני בערב וטסנו החוצה באותו יום רביעי.

הושטתי לחברת יחסי ציבור למריוט בקנקון – וזה היה Diamond PR והם הציעו לרולנד ולי לשהות בת יומיים ב- CasaMagna , היושב בצמוד ל אתר הנופש JW מריוט קנקון באזור המלונות של קנקון. זו הייתה הזמנת המלון היחידה והיחידה שלנו לטיול של שבועיים.

CasaMagna הוא אתר נופש על שפת הים של 450 חדרים ומדורג על ידי חדשות ארה"ב כאחד המלונות הטובים ביותר בקנקון לשנת 2015. היה לנו חדר מול הים עם נוף לים הקריבי המדהים והצלול. המלון יפהפה, עם לובי ענק עם נוף לשטח, קקי וחוף הים. אתר הנופש מציע כמעט כל מה שתוכלו לרצות או להזדקק למלון מפואר. הכל, החל מקז'ואל ועד ארוחות משובחות, בריכה מדהימה עם בר לשחייה וכמובן, חוף חול לבן יפהפה המשתרע אל הים הקריבי עם גוונים מדהימים של כחול וירוק באמת.

Caribbean sea in Cancun, Mexico

המלון נמצא במרכז שיפוץ ונשארנו באחד החדרים ששופצו לאחרונה. זה ממש מרווח, 423 מ"ר עם שתי מיטות בגודל קווין שהיו סופר נוחות, מיזוג אוויר, אמבטיה משיש ומרפסת גדולה. היה חם כשביקרנו ובזמן שהסתפקנו כמה פעמים ביום כדי להגיע לשיא בנוף המדהים ובזריחה, הייתי מתאר לעצמי שאבלה שם הרבה יותר זמן בחודשים הקרירים יותר. אתר הנופש אכן מציע מועדון ילדים ובריכת ילדים, אם כי כעת, כשרולנד בן 13 – הוא כבר לא ממש משתמש בהם.

מזנון ארוחת הבוקר במסעדת La Capilla Argentine Steakhouse הציע מגוון גדול של תחנות ומבחר טעים. הבולטות מבחינתי היו השוקולד החם המקסיקני, הסלסה ובר הגוואקמולה, הצ'יקווילים והפירות הטריים והטעימים. רולנד אהב את המאפים הטריים והפירות הטריים.

היום הראשון שלנו באתר הנופש, העדיפות הראשונה הייתה לשחות בים הקריבי. המים היו דוממים כמו אגם וכששחנו עוד ועוד החוצה הבנו שאנחנו עדיין יכולים לראות את החול הלבן בקרקעית האוקיאנוס. זה היה מדהים. לא כל יום הוא כמו הרגוע הזה, כפי שגילינו למחרת בבוקר. כשהגלים נכנסים לחוף הם מביאים אצות והראות משתנה לחלוטין. זה לא אומר, זה עדיין לא כיף לשחות במים החמים והיפים, אבל לראות את האיים הקריביים במהלך יום של רגיעה זה ממש קסום. באותו בוקר הראשון החלטנו לשחות לקו מצופים שיש להם – אני אומר שזה היה כמה מאות מטרים מהחוף. רולנד ואני הרגשנו כל אחד מעל אחד המצופים, דיברנו על החיים ופשוט נעצנו עיניים בקרקעית קרקעית האוקיינוס ​​נדהמים מהמים הצלולים והיפים לחלוטין. זה היה אחד הרגעים האהובים עלי בטיול.

היו הרבה עמדות מבחינתנו במהלך שהותנו בקאסמגה, אבל מה שבאמת הפך את השהייה לבלתי נשכחת הייתה ההזדמנות שלנו לראות את צבי התינוקות. אני חושב שהיה לנו קצת מזל בצד שלנו. ביום השני במלון, התעוררתי מוקדם לפנות אל החוף ולצלם כמה תמונות זריחה ונתקלתי בזוג שהראה לי את מסלולי הצבים בכל רחבי החוף ואת האזור המוגן שביצי הצב מוחזקות בחוף הים. ב- CasaMagna. כשעמדנו שם ניגשו שני עובדים והתחילו לבדוק את האזורים השונים כדי לבדוק אם אחד הצבים בקע.

baby turtle release at Casa Magna in Cancun, Mexico

מה שלמדתי היה בערבים בעונת הטלת הביצים – הנקבות יעלו על החוף ותטילו ביצים ואז יחזרו למים. אחת שהצבית חוזרת למים, ביולוגיות ימיות או עובדות יעבירו את הביצים לאזור המוגן וישאירו סמן עם התאריך. אז, כששני העובדים באותו בוקר חיפשו קבוצות ביציות בתאריכי הבקיעה הנכונים. התחלתי לראות אותם חופרים בעדינות בחול עד שהם נתקלו בקבוצה צבי תינוקות שבקעו ואז הם לקחו אותם אחד אחד בדלי גדול כדי לשמור עליהם בבטחה עד שישחררו אותם בערב. התינוקות ובסכנה מציפורים, בשעות האור ביום, כך שהם שומרים עליהם היטב ובטוחים עד לשחרור בערב. בזמן שהם היו בעיצומם לאסוף את צבי התינוקות החדשים מהחול, רולאן בדיוק קם. תזמון מושלם וכל כך שמחתי שהוא הגיע לצבים. הם אפילו נתנו לו להחזיק את אחד הצבים לרגע מהיר.

כשראיתי את התינוקות באותו בוקר, התברר שהם משחררים את הצבים באותו ערב שהיה פתוח לאורחים. בעוד שהם נותנים לצבים ללכת ברוב הערבים בתקופה זו של השנה, הם מאפשרים לאורחי המלון רק להשתתף במהדורה כל 7-10 יום. במקרה בדיוק היינו שם בליל השחרור. בשעת בין ערביים באותו ערב התכנסנו על החוף עם כעשרים אורחי מלונות אחרים וחיכינו בסבלנות שהציפורים 'יוותרו על ההמתנה'. הם למעשה לא ישחררו את הצבים אם יש ציפורים באופק. בזמן שחיכינו שני עובדי המלון שיתפו מידע על הצבים וענו על שאלות. קיימנו גם צילום מהיר מהיר עם כמה מהתינוקות.

כשהציפורים סוף סוף ויתרו – פנינו לקו החוף והם שחררו כ -300 צבים לים. זה היה ממש ממש יפה כשהצפייה בצבים הזעירים האלה באופן אינסטינקטיבי יודעת לצאת למים כדי להתחיל את חייהם בים.

הנה סרטון קצר של רולנד עם צב בליל השחרור:

מה שמאוד מגניב הוא שבעיירת הנופש בקריביים המקסיקנית בקנקון עונת הטלת הביציות של הצבים היא בין מאי לספטמבר, והייתי מזל לבקר עם בני במהלך חודש אוגוסט ולחוות בקיעת ביצים וצבי תינוקות עושים את דרכם ל האוקיינוס.

עבור מרבית צבי הים, הדרך שלהם לחוף בלילה להטלת ביצים יכולה להיות מצב מסוכן. בקנקון, כמה מהמלונות הממוקמים באזור 'המלון המפורסם' יצרו תוכניות הגנה על צבים ים ושחרורן. לאחרונה ביקרתי באתר הנופש CasaMagna Marriott Cancún, שם בשילוב עם הנכס הסמוך שלהם, JW Marriott הטמיעו תוכנית הגנה ושחרור של צב ים המגנה ושומרת על מין זה בסכנת הכחדה. אתרי הנופש קאסמניה ו- JW מריוט קנקון חוסכים בממוצע 3,000 צבים לתינוקות בסכנת הכחדה בכל שנה.

כאשר הצבים הנשים עוברים לחוף כדי להטיל את ביציהם, הם שומרים ממרחק על ידי ביולוג ימי או עובדי בית המלון כדי לוודא שלא יפריעו להם. הנקבות, ואז חוזרות למים הקריביים, ומשאירות את ביציהן לדגירה. ברגע שהצב הנשי יחזור לים, הביולוגית הימית או עובדי המלון יעבירו את הביצים לאזור מוגן על מנת להבטיח שצבי הים הקינוניים לא יופרעו. ברגע שהביצים הועברו ונקברו בחול מסומן התל עם שלט המצייר את התאריך, מינים של צב – בלנקה (ירוק), קארי (הוקסביל), קגואמה (לוגרד) – ומספר הביצים. בקיעה ממוצעת אורכת 60 יום, אך יכולה להיות מהירה יותר תלויה בטמפרטורת החול.

הבוקר הראשון שלי בקאסמניה, הלכתי עם החוף אל החוף לקראת הזריחה ונתקלנו בשני אורחים אחרים במלון שהראו לנו את מסלולי הצבים בחול ואת האזור המוגן שביצי הצב מוחזקות בחוף הים. ב- CasaMagna. כשעמדנו שם ניגשו שני עובדים והתחילו לבדוק את התלוליות השונות כדי לבדוק אם אחד הצבים בקע.

Nest of baby turtles at Casa Magna in Cancun, Mexico

התבוננו בהם חופרים בעדינות בחול עד שהם נתקלו בקבוצת צבי תינוקות שבקעו. הם לקחו אותם בזה אחר זה והניחו אותם בדלי גדול. התינוקות נמצאים בסכנה מציפורים בשעות האור ביום, ולכן הם שומרים עליהם היטב ובטוח עד לשחרור בערב.

כשראיתי את התינוקות באותו בוקר, התברר שהם משחררים את הצבים באותו ערב שהיה פתוח לאורחים. בעוד שהם נותנים לצבים ללכת ברוב הערבים במהלך תקופה זו של השנה, הם מאפשרים לאורחי המלון רק להשתתף במהדורה כל שבעה עד 10 יום. בשעת בין ערביים באותו ערב התכנסנו על החוף עם כעשרים אורחי מלונות אחרים וחיכינו בסבלנות שהציפורים 'יוותרו על ההמתנה'. המלון לא ישחרר את הצבים אם יש ציפורים באופק. בזמן שחיכינו שני עובדי המלון שיתפו מידע על הצבים וענו על שאלות. קיימנו גם צילום מהיר מהיר עם כמה מהתינוקות.

הם יישמו את תוכנית ההגנה והשחרור של צבי הים המגנה ושומרת על מין זה בסכנת הכחדה והיא חוסכת בממוצע 3,000 צבים לתינוקות בסכנת הכחדה בכל שנה.

כן למריוט! אם אתם נוסעים לקנקון – תמכו במריוט ובתכנית המדהימה הזו שהם יישמו! ודאג להפיץ את הבשורה על מטרה גדולה זו.

אמש שלנו במריוט, רולנד ואני קיבלנו החלטות רציניות. הגענו לקנקון עם מושג כללי על הדברים שרצינו לעשות – לבקר בכמה מהריסות, לשחות בקריביים, לשנורקל ולבקר בכמה מהאיים, אבל כאמור, לא היה לנו מסלול טיול ושום הזמנת מלונות אחרת. הזן ל- hotels.com המשמשים את כל המאג'ונים שלנו לטיול. זה לא תקע ממומן, למעשה התעניינתי להשתמש ב hoteltonight, אבל החלטתי לתת לרולנד את האחריות לבחור את המלונות שלנו ולאן נלך הלאה. רולנד עשה את המחקר והחליט על hotels.com ואז ברגע שהתחלנו להשתמש בו, רצינו להמשיך כי אחרי 10 לילות שהוזמנו, תקבלו 1 חינם.

לאחר שרק סימן דבר אחד מרשימת המטלות שלנו, ששחה בקריביים, רולנד רצה לצאת לאי לשנורקלינג.

אז, מקנקון, שנמצא בחצי האי יוקטן במקסיקו במדינת קווינטה רו, רולנד ואני הלכנו לעיר לאיסלה טורטוגאס כדי לקחת את המעבורת לאיסלה מוחרס, שנמצאת 8 קילומטרים מקנקון ברחבי Bahia de מוג'רס. המעבורת ארכה כ -30 דקות ומציעה כמה אנשים ממש מהנים שצופים בהם וקצת בידור – אדם שעשה שירה וריקוד בשגרה העליונה של הסירה.

בהגיעכם לאיסלה מוחרס, שאורכה רק חמישה מיילים ורוחב של קילומטר וחצי בנקודה הרחבה ביותר, תוכלו לראות במהירות שעגלת הגולף היא מצב התחבורה העיקרי. אני לא יודע אם לאי הזה היה 'vibe האי' בגלל שהוא אי או בגלל שיט הסירה, אבל זה אי קטן וחמוד אחד. אזור העיר התחתית, המכונה 'סנטרו', נמצא רק ארבעה על שישה רחובות, ובזמן שהמלון שלנו היה קרוב, בסופו של דבר בילינו צ'אק טוב מזמננו במלון שלנו, ריף מיה. זה המיקום הטוב ביותר בכל האי. זה יושב בקצה הצפוני של איסלה מוחרס. התארחנו באחת הווילות, מיני מטבח ופטיו עם נוף לאוקיאנוס לכל הכיוונים.

Casa Mia hotel in Isla Mujeres, Mexico

המלון היה הכל כלול, ובו מראה דקו אל הלובי והחוץ. במלון שונית בצד האחורי לשנורקלינג ליד הווילות וכן בריכה שהוקמה באופן טבעי בצד הקדמי של המלון. הוא מוקף בסלעים ושוניות המאפשרים מים רגועים וצלולים לשנורקלינג. יש גם טיילת עץ שהיא עוד נקודה נהדרת לשנירקול שנמצאת בנקודה הצפונית ביותר של המלון והאי.

Lobby at Casa Mia in Isla Mujere

אם אני כנה – אתה משלם עבור המיקום. האוכל לא היה מרהיב ויש רק מסעדה אחת לבחירה. הצוות מדהים, המיקום ספאטולרי – אך במחירים ששילמנו, תוכלו בקלות לצאת לעיר לארוחות ערב ועדיין להרגיש כאילו אתם מקבלים עסק רב.

דבר נוסף שעלי לומר על המלון הזה הוא שהוא מושך אליו אנשים מהנים. כל מי שפגשנו, היה ידידותי ויצרנו כמה חברות טובות במהלך השהות הקצרה שלנו.

שכרנו יום אחד עגלת גולף ופנינו לצד השני של האי עם אחת המשפחות שפגשנו במלון. חיפשנו בפארק איגואנה, שאמור לנוף מדהים ובית לאיגואנות גדולות. מעולם לא הגענו לפארק, מכיוון שמצאנו את פארק גארפון – שהוא אתר ריפוד הכולל ריפודים, קיאקים ושנירקול. תשלום אחד ויום שלם של פעילויות, אוכל, שתייה וכיף. זו הייתה החוויה הראשונה של רולנד עם זיפלינג וזה היה מעבר לקריביים! זה היה מסלול 3 קווי מיקוד מעל המים היפים ביותר אי פעם! יש כאן גם שונית גדולה וקצת שנורקלינג נהדר.

Ziplining at Garrafon Park in Isla Mujeres, Mexico

הו, תו צד מהיר – אל תתנו לבנך בן ה 13 לנסוע לעגלת הגולף. המשטרה באיסלה מוג'רס לא אוהבת את זה. הפוך, מדובר בשוחד של 20 דולר בלבד ולא ביקור בתחנת המשטרה.

שוב במלון שלנו אחרי יום של כיף בגרפון, הגיע הזמן להחליט לאן נלך הלאה. החלטנו, אחרי כמה ימי חוף ים, זה היה זמן טוב לבקר בכמה מההריסות ביוקטן. רולנד קפץ חזרה ל- hotels.com והזמין אותנו במלון Villas Villas Arqueologicas בצ'יצ'ן איטזה . לקחנו את המעבורת לקנקון, קפצנו באוטובוס לאחד הקניונים הרבים שבהם שכרנו רכב. עכשיו, אני חושב שהמכונית עלתה כ -150 דולר למשך 8 ימים, אבל אני יודעת שהיינו יכולים לקבל עסקה טובה יותר אם היינו מזמינים זאת באופן מקוון ומראש.

צ'יצ'ן איצה, שנמצאת במדינת יוקטן, נמצאת כשעתיים מקנקון. כאשר חיפשנו את המלון עבור צ'יצ'ן איצה, צצו כמה מלונות לעיר הסמוכה בשם Valladolid.

ואלאדוליד היא עיירה קולוניאלית ספרדית, שנקראה על שם עיר בספרד באותו שם והייתה בזמן בירת ספרד. העיירה מקסימה ומלאה בכמויות צילום נהדרות. הבניינים הם בגוונים של צהוב וורוד והרחובות. הרבה חנויות ואנשים ידידותיים. חנינו ויצאנו לחנויות ויצאו מהחנויות. אכלנו ארוחת צהריים במסעדה מקסימה, ביקרנו בחנות שוקולד במוזיאון ובמוזיאון ובחנות טקילות מדהימה.

ההצעה שלי אם אתה נמצא בחלק הזה של מקסיקו היא להישאר לפחות לילה כאן. אשמח לחזור ולקבל יותר זמן לחקור. אבל עבורנו זו הייתה רק תחנת בור בדרך לצ'יצ'ן איצה. הגענו למלון Villas Villas Arqueologicas בשעות אחר הצהריים המאוחרות וזה היה נהדר. זה היה בית דו קומתי שנבנה כמו hacienda. החדרים הקיפו את הבריכה והייתה מסעדה צמודה לבריכה לארוחות פנים או חיצוניות. החדרים היו פשוטים ולא הייתה טלוויזיה. אני די בטוח שהעוזרת שלנו הייתה המלצרית שלנו, אבל למקום הזה היה כל כך הרבה קסם. היה גם חדר משחקים עם שולחן ביליארד וטלוויזיה עם מסך גדול.

אני יכול להישאר ללינה ככה כל היום. אני אוהבת את הקסם והאותנטיות. היתרון העיקרי, היה זה 10 דקות הליכה לצ'יצ'ן איטזה. פגשנו קבוצה של גברים שעשו 'טיול חורבה' – שנסעו קצת כמונו – קצת בטיסה. הם היו האנשים המושלמים להתמודד איתם, מכיוון שהם היו לקראת סוף הטיול שלהם והיו לנו כמה הצעות נהדרות עבורנו ואפילו סיפרו לנו על אתר חורבות רביעי שלא ידענו עליו בשם Ek Balam.

Chichen Itza, Mexico, Yucatan, Caribbean

רולנד ואלכסה בחנו את צ'יצ'ן איצה

בסופו של דבר חלקנו מדריך פרטי עם החבר'ה לטיול שלנו בצ'יצ'ן איצה למחרת. זו הייתה מתנה, מכיוון שהעלות עלתה לחמישית ממה שחשבתי שהיא תעלה! אם אתם מתכוונים לבקר בהריסות בחלק זה של מקסיקו או בכל מקום אחר, מדריך הוא נהדר לפחות עבור אחד הביקורים שלכם. מאוד רציתי לקבל את המדריך להריסות הראשונות שלנו, מכיוון שהוא נתן לנו כל כך הרבה מההיסטוריה של המאיה ואפשר לנו להעריך את כל ההריסות שעמדנו לחקור בימים הקרובים. בנוסף, צ'יצ'ן איצה מפרט כל כך הרבה את זה עם הקשר ללוח השנה ולמעברים הסודיים ולצלילים מיוחדים – כמו אם מוחאים כפיים בנקודה מסוימת זה מהדהד כמו צליל של ציפור. יכולתי להמשיך ולהמשיך, אבל אני לא רוצה שזה יהפוך לשיעור היסטוריה.

אני חושב שבילינו כשעתיים או שלוש בצ'יצ'ן איצה וכשחזרנו למלון היינו חמים ורעבים. לאחר טבילה מהירה בבריכה ובצהריים החלטנו לבקר בסנוטה הסמוכה.

Ik Kil Cenote in Yucatan, Mexico

נסענו לאיק קיל, ואם מעולם לא הייתם בקסנוטה הם יכולים להיות מתחת לאדמה או פתוחים. נקלט זה פתוח לשמיים. ככותב, אסור לי להגיד את זה, אבל עולמות לא מתארים כיתת זיכרון מספקת, אבל אנסה. כשנכנסים לאיק קיל, שיש בו כמה דברים תיירותיים רגילים כמו ספינת מתנות, מוכרי אוכל וכדומה, אתם ניגשים למעקה ומסתכלים מאות מטרים אל תוך הסנוטה. ישנם גפנים המגיעות מהפתח לכל אורך הדרך למים יחד עם מפלים קטנים. הלכנו במדרגות האבן המגולפות, לבריכה בעומק של מטר וחצי.

אתה יכול פשוט להוריד את מדרגות העץ למטה לבריכה ולשחות או שאתה יכול לטפס במדרגות בצד אחד של הנוזל ולקפוץ או לצלול פנימה. קפצתי מהרציף הנמוך ביותר – אני לא טוב עם גבהים, אבל רולנד עשה את דרכו במעלה המדרגות במדרגות עד שקפץ מהנקודה הגבוהה ביותר למים. יש לי סרטון סלו-מו ממש מגניב שלו שהוא קופץ אליו, אני מכניס גם את תוויות התוכנית.

קנוטה איק קיל קדושה לדעתם שקנוטות הן פורטלים לעולם התחתון ודרך לתקשר עם האלים. קול, הא!

למחרת החלטנו לבקר ב"אק בלם "- אתר ההריסות שחברינו החדשים סיפרו לנו עליו, שהיה בדרך לקובה, והיו ההריסות שתכננו לבקר באותו יום כשיצאנו לטולום. רולנד קפץ לאינטרנט ובחר באוהל נוצץ בהרמוני כמו לינה שלנו בטולום. אם מעולם לא הדקתם – זה בעצם קמפינג זוהר, שאמור במקרה זה אוהל בד מגניב ממש עם מיטת קווין, עמדת לילה ומאוורר.

קצת דאגנו כשהגענו בשיא החום אחר הצהריים. מאז, היה קצת חם, פנינו לחוף לארוחת ערב ובריזה של אוקיינוס. אזור החוף היה סופר חמוד ואני אשמח לחזור אחורה ולהיות יותר זמן בטולום.

כשחזרנו להרמוניה, הודינו תודה על המאוורר באוהל ועל העובדה שבצדי האוהל היו חלונות רשת יתושים שיכולנו לפתוח, ושזה התקרר לשנת לילה טובה.

היו 4 או 5 אוהלים זוהרים בחלל החיצוני, חדר אמבטיה משותף, ערסלים ואופניים לשימוש. זה היה ממש חמוד ודי סביר. אני חושב ששילמנו 25 דולר או 30 דולר.

אז, בחזרה לחורבות – בסופו של דבר ביקרנו באק בלם וקובה יום אחד וטולום בדרכנו לעיר. כל אתר חורבות היה מאוד ייחודי ומעניין בדרכם שלהם. בכל אתרי ההריסות ישנם מדריכים זמינים, אך לא עשינו סיור מודרך נוסף. באק בלם, כפר מאיה מהמאה ה -8 עם מקדש ופירמידה, פגשתי אדם שעבד במקום – הוא לא דיבר אנגלית, אבל הספרדית שלי השתפרה בנקודה זו של הטיול והוא חלק הרבה המיקום ומדוע הוא שונה מצ'יטצ'ין איצה.

נכון לעכשיו באק בלם ובקובה אתה עדיין יכול לטפס על המבנים – בעוד שבצ'יצ'ן איצה אתה לא יכול. רולנד טיפס לראש שניהם – הגעתי לחצי הדרך. שוב, עניין הגובה שלי והמדרגות גדולות ותלולות. לעלות זה בסדר ואני לא הייתי היחיד שיורד לי על הישבן.

בקובה שכרנו אופניים כדי לבקר באתרים השונים – קובה הוא חורבות של המאה ה -8 של תרבות מאיה פרה-קולומביאנית, ונפרסות על שטח גדול וזה יותר קל ומהנה לחקור על אופניים.

ההריסות בטולום הן עיר חומה המכילה מאיה קדם-קולומביאנית הממוקמת על צוק 39 מטר על הים הקריבי – מה שהופך את הציור לציור בצורה שונה לחלוטין מהאתרים האחרים.

ההרפתקה האחרונה שלנו בטיול זה הייתה ביקור בפלאיה דל כרמן, שנמצאת בערך חצי דרך בין טולום לקנקון בריביירה מאיה. הימים האחרונים האחרונים היו יותר כמה ימים על החוף והיו רגועים. אמנם רצינו להגיע לקוזומל עם שנורקלינג, אבל אזל לנו הזמן – אבל זו פשוט סיבה נהדרת, אז תשוב אחורה ואשמח גם לבקר במרידה, עוד עיירה קולוניאלית ספרדית ועוד תרבויות. בליז היא רק נסיעה קצרה. לא חסר דברים לעשות בחצי האי יוקטן וזה חלק יפה במקסיקו. הרגשתי בטוח לגמרי לנסוע לשם לבד עם רולנד ולמעשה, צריך לומר שממש כל מקומי שפגשנו היה מועיל וחביב.

המוצא הגדול ביותר עבורי במהלך טיול זה היה צפייה ברולנד הופך למטייל. לא כולם יכולים לחבק טיול של שבועיים ללא מסלול טיול וזה היה מבחן נהדר עבורנו. הוא אהב את גורם ההתרגשות של התכנון בזמן שטיילנו וזה אפשר לו אחריות רבה לחוויה זו. טיול הקיץ הבא יהיה 4 שבועות.

מקווה שנהניתם מהפרק הזה. צא ל breakintotravelwriting.com/bitw-038 והודיע ​​לי על הרפתקאת טיולים ששינתה את נקודת המבט שלך. מה היה הטיול שהפך אותך למטייל ולא "לנוסע"? תיידע אותי!