האם הובלה חינם יכולה להיות המפתח להרג הגודש?

רוצים לפרסם בחינם? השאירו פרטים

    
         

על חשמלית שנמשכת בצורה חלקה ללב העיר לוקסמבורג, אנדרה פון דר מארק מחייך חיוך ומושך על בד המושב שלידו.

החשמליות של העיר מבחינתו הם יותר מסתם תחבורה. אפילו יותר ממוקד תפקידו.

     

 

 

הם עוסקים בהפיכת ארצו, ואולי גם בשינוי העולם.

פון דר מארק הוא מנכ"ל Luxtram, זינוק לוקסמבורג אל עולם החשמליות המודרניות.

היא החלה לראשונה להפעיל שירותים לפני שנתיים, והיא מרחיבה את הרשת שלה ברחבי עיר הבירה, לוקסמבורג.

 

הרעיון הוא שחשמליות הן היצירה החסרה בתמונת תובלה מסובכת – דרך חיבור חניונים, רכבות והולכי רגל בלב עיר צפופה.

         

 

 

מכיוון שבאופן ייחודי, בשנה הבאה לוקסמבורג תהפוך למדינה היחידה בעולם להיפטר ממחירי התחבורה על כל צורות התחבורה הציבורית שלה.

   

     

עוד מהעולם

     

             

  •            
                 

    סעודיה גוזרת מוות על חמישה אנשים בגין הרג הרצחוגי

               
             

  •          

  •            
                 

    ראש בואינג הדיח ימים לאחר שהודיע ​​על ייצור 737 של מקס על מקור

               
             

  •          

  •            
                 

    מדורות שיחים באוסטרליה עלולות להשתולל חודשים ארוכים כאשר ראש הממשלה מגן על מדיניות שינויי אקלים

               
             

  •          

  •            
                 

    אוסטרליה יורה: פוטר ששרד במסתור בכבשן מאולתר אומר "נבהלתי"

               
             

  •          

  •            
                 

    11 הרוגים ו -300 מטופלים בבית חולים לאחר שתיית יין קוקוס בפיליפינים

               
             

  •          

  •            
                 

    ההדחה של טראמפ: פקידי הבית הלבן ניסו להקפיא את הסיוע באוקראינה לאחר שקרא טראמפ

               
             

  •      

   

 

 

אחרי שלושה עשורים שבהם דרכיה נסתמו בהדרגה ונסיעתה יותר אומללה, לוקסמבורג הולכת לעשות משהו מדהים.

   

     

         A tram travels through Luxembourg City
     

       

          תמונה:
          חשמלית נוסעת בעיר לוקסמבורג
       
   

 

 

תעריפים חינם ותכנית לשכנע את הנוסעים לעבור ממכוניות לחשמליות או לרכבות.

במדינה זו עם ההכנסה הממוצעת הגבוהה ביותר באירופה, ישנה סקרנות מידבקת לראות אם ניתן לעודד אנשים, כולל הבנקאים היוצאים ממדינות שכנות מדי יום, להשאיר את ב.מ.וו מאחור ולקפוץ הלאה במקום זאת חשמלית.

פון דר מארק, יחד עם רבים אחרים, נרגשים לראות מה קורה בהמשך.

"העובדה שזה בחינם פירושו שכל אחד יכול להשתמש בו – צעיר או זקן, עשיר או עני", הוא אומר לי. "כל אחד יכול לומר לעצמם 'עדיף להשאיר את המכונית בבית'.

" עלינו להמשיך לשפר ולהרחיב את הרשת. עליו להיות תמיד נוח, מחובר היטב, יעיל. המפתח לגרום לאנשים להשתמש בתחבורה ציבורית הוא להפוך אותה לאופציה הטובה ביותר. "

בעיות התנועה של לוקסמבורג נובעות מצבא העובדים שלה.

   

     

         Work in under way to increase the number of tram lines
     

       

          תמונה:
          עובדים בעיצומה להגדלת מספר קווי החשמלית
       
   

 

 

אוכלוסיית עיר הבירה כמעט מוכפלת במהלך יום העבודה, כאשר למעלה מ- 110,000 אנשים נוסעים פנימה והחוצה.

לידי פולפר, ראש עיריית העיר, אומרת שהיא מקווה להגיע למצב בו יותר משליש מהאנשים מגיעים לעיר באמצעות תחבורה ציבורית – כרגע זה פחות מאחד מכל חמישה.

היא אמרה: "הכל קשור כמובן להתפתחות מדהימה זו שהכירה עירנו בעשר או 15 השנים האחרונות. אנו היום, בשעות הלילה, עיר של יותר מ 125,000 איש ; בשעות היום – כפול.

"חלה עלייה באוכלוסייה של 30% בעשר השנים האחרונות. אז אנו זקוקים להרבה מכשירים כדי להתמודד עם זה – איפה שאנחנו בונים בתים, איך אנשים עובדים, כשהם נוסעים ובוודאי איך הם משתמשים בתחבורה ציבורית.

"זה לא מעשי לאסור מכוניות מכיוון שאנשים מסוימים, כמו הקשישים, זקוקים להם.

" אבל כולם צריכים להיות מודעים לכך שהוא או היא יכולים לעשות משהו כדי לשפר את המצב.

   

     

         Trams will soon be free for Luxembourgers to use
     

       

          תמונה:
          בקרוב לוקסמבורג יש להשתמש בחשמליות לשימוש
       
   

 

 

"יש ביטוי בגרמנית – אתה לא בפקק – אתה פקק, וזה נכון. אני חושב שלהפוך את זה לחופשי יהיה אחד הטענות הגדולות עבור אנשים להשתמש בתחבורה ציבורית. "

זהו רעיון גדול למדינה קטנה מאוד, אך כזו שתצפה, בקפדנות, בערים ובמדינות אחרות.

בירת אסטוניה, טאלין, ניסתה תוכנית דומה ומצאה יותר אנשים המשתמשים באוטובוסים אך פחות אנשים הולכים.

כאן, אם כי, יש התחייבות ארצית, המגובה בהבטחה ממשלתית להמשיך להוצאות על תחבורה ציבורית. זהו, לפחות, ניסוי חברתי מרתק.

פרנסואה באוש הוא סגן ראש הממשלה במדינה, האחראי על מדיניות התחבורה. לדבריו, התעריפים החופשיים הם מאמץ ליצור "שינוי פרדיגמה בהתנהגות הניידות".

הוא אמר: "יש לנו דרגה הגבוהה ביותר של אנשים עם מכונית – אותו מספר כמו קטאר. השקענו הרבה כסף במערכת הרכבת הקלאסית ועכשיו החשמלית.

[19459001 ] "עליך לחשב את התועלת מהשקעתך בתחבורה ציבורית על ידי התפתחות הכלכלה.

"ובשביל הכלכלה שלנו אתה זקוק למערכת תחבורה ציבורית בעלת ביצועים גבוהים מאוד.

" אנחנו, הממשלה, כבר סובססדנו את רוב עלותה – עכשיו נשלם עבור זה את כל. מכיוון שאנחנו חושבים שהמדינה תפיק תועלת מההשקעה הזו. "

אני שואל אותו האם לוקסמבורג יכולה להראות דרך חדשה לאחרים – האם הערים הצפופות בעולם יסתכלו ורשמו הערות. באוש מהנהן ברצינות. [ 19459002]

"אני מקווה שכן ובטוח שכן," אמר. "כל האזורים העירוניים הגדולים – הרכזות הכלכליות הגדולות – מחפשים אחר פתרונות אחרים ברחבי העולם.

"בלוקסמבורג, כמדינה קטנה, יש לנו סיכוי להיות קצת כמו מגדלור ולהראות באמת שיש אפשרויות אחרות, כדי שנוכל למצוא פתרונות אחרים."

     

רוצים להגיב?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
Agoz מפצח לך ידע
Agoz מפצח לך ידע