מה הפדגוגיה הטובה ביותר לניהול המעבר חזרה לבית הספר?

אם אתם רוצים לדעת עוד בנושא מה הפדגוגיה הטובה ביותר לניהול המעבר חזרה לבית הספר? השאירו פרטים והכתב שלנו יחזור אליכם

מאת לה תו הונג, מומחה התוכנית, מדור מדיניות החינוך באונסק"ו

הלימודים לבית הספר חשובים לילדים, אך זו עשויה להיות חוויה מרתיעה השנה עקב המגיפה. חזרה לאחר חודשים של נעילה ולימודים בבית תביא לרמה גבוהה של חרדה ואי וודאות אצל ההורים והילדים. המצב מאתגר גם עבור מנהיגי בתי ספר, מנהלים ומורים. עליהם לבחור גישה מתאימה על מנת להבטיח מעבר חלק לילדי בית הספר ל"נורמלי חדש ", כאשר הלימודים הפיזיים בבית הספר כפופים בהחלט לפרוטוקולים לבריאות והיגיינה. לא משנה מה הגישה שנבחרה – הוראה ולמידה פנים אל פנים, מרחוק / מרחוק או היברידי / מעורבב – לימוד הסתגלות לסביבות שונות הוא דבר שבתי ספר ומורים יצטרכו כדי לעזור לתלמידים לנווט.

קרדיט תמונה: שותפות גלובלית לחינוך

מה על המורים ובתי הספר לעשות כדי להכין ולתמוך בילדים ובני משפחותיהם למעבר זה? להלן מספר הצעות עם התמקדות בהיבט אחד: פדגוגיה.

תקשורת פתוחה, עובדתית, כנה ומהירה

חזרה לבית הספר ולשגרות הלמידה מציגה רמה מסוימת של חרדה לילדים ולהורים, במיוחד לאחר מספר חודשים של הסתגרות בבית. שיחות פתוחות, עובדות, כנות ומהירות אודות אמצעים סניטריים של COVID-19 וכן תוכניות לחזרה לבית הספר יסייעו להפחית את הבלבול והחששות. שימוש בשיטות תקשורת מוכרות (כגון עלוני מידע, דוא"ל, טלפון או SMS) והודעות קצרות, ברורות וחוזרות על עצמן על עדכון המשפחות והתלמידים לגבי מה יהיה אותו הדבר ומה יהיה שונה, עשויה להיות דרך מבורכת לבתי ספר להכין תלמידים והורים לקראת חזרה חלקה לבית הספר.

תוכנית לפדגוגיה מותאמת

התאמה ל'נורמל החדש 'היא תהליך, לא תיקון פשוט, המחייב אנשי חינוך, ובעיקר מנהיגי בתי ספר, להקדיש זמן לחשיבה ולתכנון. ברמת ההוראה, המורים יצטרכו לאפשר נקודות כניסה מרובות לכל פעילויות חדשות או שהותאמו לאחרונה (במקום להצטרף או לבטל הסכמה), ולתכנן הבחנה בין למידה בכיתה לפי רמה וצורך התלמיד. זה יעזור לתת מענה לצרכים השונים והחדשים שיש לתלמידים, לא רק מבחינת פערי הידע שלהם, אלא גם מבחינת רווחתם החברתית, הרגשית ובריאותם הנפשית. יתר על כן, על ידי גילוי אמפתיה לתלמידים והכרה בקשיים איתם התמודדו במהלך הבידוד העצמי, המורים יכולים לתמוך גם בלמידה הרגשית החברתית של הילדים.

הפעל ילדים יצירתיים בלמידה

הלמידה היא חלק מהחיים ומתפתחת עם הקשרים. חוויות למידה בבית ילדים מהוות דוגמה מצוינת ללימוד לעשות ולמידה ללמוד. על המורים לחקור וללמוד על חוויות אלה כדי לחדש את גישותיהם הפדגוגיות. ישנן מגוון דרכים פשוטות ויצירתיות שניתן להשתמש בהן כדי לעודד ילדים לחלוק את חוויותיהם ולחקור את הבנתם את מגיפת ה- COVID-19 והשפעותיה על חייהם. לדוגמא, ילדים יכולים לבטא את עצמם בכתיבה, שירה, מוסיקה, אמנות, מחול, דרמה וכו '. זה לא רק מעודד אותם לחלוק את רגשותיהם וחוויותיהם אלא גם דרך יעילה ללמד יצירתיות – מיומנות ליבה עבור בני 21 [ 19459013] המאה הנדרשת להתאמה והתמודדות עם שינוי. על ידי בחינת עבודות אלה, ועל ידי שיחה עם תלמידים, המורים יקבלו גם תובנה לגבי הדרך בה הם לומדים (בחינת ניטור עצמי, השתקפות, ניהול עצמי ותהליכים מטה קוגניטיביים).

לרתום חוויות מכלאה לבניית ביטחון וחוסן של התלמידים

כעת, יותר מתמיד, לבניית הביטחון והחוסן של ילדי בית הספר יש חשיבות עליונה: ילדים עם הערכה עצמית גבוהה מסוגלים לקבל החלטות קשות יותר, לגשת למבוגרים לקבל תמיכה ולהיות עצמאים בלימודם.

רמת האחריות שילדים בכל הגילאים נאלצו לאמץ בחודשים האחרונים היא מוחצת ויש לחגוג אותה ולרתום אותה. על ידי הקשבה ואימות דאגותיהם והנחייתם באסטרטגיות התמודדות, מורים יכולים לעזור לילדים להרגיש בטוחים יותר ותומכים בבית הספר, ובכך לבנות רמות חדשות של ביטחון ואוטונומיה. אסטרטגיה נוספת בה יוכלו המורים להשתמש היא לבחור ולהשתמש בתפוקות איכותיות של עבודות התלמידים שהופקו במהלך הלמידה הביתית ככלי לשיחות מהותיות בפעילויות הוראה ולמידה. תרגול זה שימושי כדי להשרות אמון ביכולות התלמידים לקחת אחריות על הלמידה שלהם ובכך לסייע בבניית החוסן שלהם.

מינוף שותפות בית ספר-משפחתית להוראה ולמידה

חיי העבודה מהבית בזמן הנעילה יצרו הזדמנות אמיתית להבנת ההורים ואמפתיהם לעבודת המורים, ולהיפך, והציגו יתרונות רבים להוראה וללמידה. לדוגמא, הבנה רבה יותר של ההורים את תכנית הלימודים יכולה לסייע בקביעת יעדי למידה משמעותיים יותר של תלמידים ומערכות תמיכה טובות יותר בבית. על בתי הספר לנצל הזדמנות זו כדי לאחד, ואף להרחיב, את אסטרטגיות התקשורת והשותפויות עם ההורים, כדי לרתום את ההבנה המשותפת המוגברת הזו כדי לשכלל, לשנות ולהתאים תהליכי למידה, מבנים וחומרים כדי לתמוך טוב יותר בילדים.

רוצים להגיב?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
Agoz מפצח לך ידע
Agoz מפצח לך ידע