מדוע העולם זקוק בדחיפות לתכנית עולמית להחזרת כל הילדים בבטחה לבית הספר

אם אתם רוצים לדעת עוד בנושא מדוע העולם זקוק בדחיפות לתכנית עולמית להחזרת כל הילדים בבטחה לבית הספר השאירו פרטים והכתב שלנו יחזור אליכם

מאת הולי וורן, ראש החינוך: הצלת הילדים

מגפת ה- COVID-19 הוכיחה יותר מתמיד שמשברים עולמיים דורשים פתרונות גלובליים. באפריל, בפני מצבי בריאות עולמיים שאין כמותם, הקהילה הבינלאומית התכנסה במה שראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, כינה "עידן חדש של שיתוף פעולה בריאותי עולמי". ארגון הבריאות העולמי (WHO) הוביל מפגש וירטואלי שבו מנהיגי העולם הסכימו לעבוד יחד על חיסון נגד וירוס ולשתף מחקרים, טיפולים ותרופות ברחבי העולם. בעקבותיו התקיים במאי הפסגה הווירטואלית המתארחת באיחוד האירופי , שם מנהיגים התחייבו כמעט 7.4 מיליארד אירו לחקר חיסונים וטיפולים של COVID-19, תוך התחייבות שהכסף ישמש לחלוקת כל חיסון למדינות עניות בזמן. ובאופן שוויוני.

אך מגפת ה- COVID-19 אינה רק מצב חירום בריאותי עולמי. למאמצים למתן את התפשטות הנגיף – כמו סגירת בית ספר – יש השפעה הרסנית על חייהם של ילדים בכל מקום, אך במיוחד במדינות העניות ביותר. סגירת בית ספר מסכנת בנות בנישואי ילדים , שעל פי הדיווחים הוכפל בחלקים במלאווי על פי Care International, שם, עוד לפני המגפה, כמחצית מהבנות התחתנו לפני בגיל 18. בקניה, דיווחים על הריון בגיל העשרה עלו על פי נתוני ועדת ההצלה הבינלאומית, כאשר אזורים מסוימים בצפון קניה דיווחו על עלייה פי שלושה בהריונות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בנות שחיות במחנות פליטים פגיעות במיוחד; במחנה הפליטים קקומה דווחו על 62 הריונות ביוני 2020 לעומת 8 ביוני אשתקד.

Save the Children Italy supports children and young people against the risk of school dropout through free study support and workshop activities

הציל את הילדים איטליה מספקת לילדים ולצעירים תמיכה לימודית ופעילויות סדנאות כדי להפחית את הסיכון לנשירת ילדים מבית הספר. אחרי חודשים של בידוד חברתי, ילדים וצעירים רבים הצליחו סוף סוף להיפגש שוב בארכיפלג החינוכי. קרדיט: ג'יאנפרנקו פרארו להציל את הילדים

לפני חודש השיקה הצלת הילדים את מסע הפרסום שלנו Save Our Education , והדגיש את ההשפעה שיש לסגירת בתי הספר על ילדים ברחבי העולם. הזהרנו שהילדים העניים והפגיעים ביותר נמצאים בסיכון שלא יחזור לבית הספר. ההערכות שלנו הציעו כי כ -10 מיליון ילדים לעולם לא יחזרו עקב ההשלכות הכלכליות של המגיפה והעוני בקרב ילדים.

צוותנו באוגנדה למשל דיווחו על הכפלת הריונות בגיל העשרה, עלייה בעבודת ילדים ונישואי ילדים, וכן על דיווחים מוגברים על אלימות כלפי ילדים בחלק מהאזורים בהם אנו עובדים. 15 מיליון ילדים יצאו מבית הספר באוגנדה מאז סוף מרץ, כולל 600,000 ילדי פליטים. 85 מתוך 136 מחוזות באוגנדה לא דיווחו על מקרים של COVID-19.

השקעה בענייני חינוך להגנה על חייהם של ילדים פגיעים כרגע. עם זאת, עד היום הקהילה הבינלאומית לא הכירה מספיק במשבר הלמידה העצום שהחמיר כעת על ידי המגפה, וכמה החינוך חשוב להתאוששות. זה הביא לפעולה מוגבלת ועד כה לחוסר השקעה מזעזע בחינוך.

Eugenia has been going door to door to raise awareness of the COVID-19 pandemic, promote learning at home for children, as well as providing psychosocial support to children in Zimbabwe

יוג'ניה עברה מדלת לדלת כדי להעלות את המודעות למגיפת COVID-19, לקדם למידה בבית לילדים וכן לספק תמיכה פסיכו-סוציאלית לילדים בזימבבואה. קרדיט: סופי המנדישה / הציל את הילדים

השותפות הגלובלית לחינוך נרתמה במהירות לאתגר ה- COVID-19 ופתחה סכום כולל של 500 מיליון דולר כדי לסייע למדינות מתפתחות למתן הן את ההשפעות המיידיות והן הטווח הארוך של המגיפה. חינוך לא יכול לחכות קרא לתורמים לממן את קרן תגובת החירום בסכום כולל של 50 מיליון דולר – אולם עד היום קיבלה קצת יותר ממחצית הסכום הזה. בהתחשב בהימור של מיליוני ילדים ברחבי העולם, אלה סימנים מדאיגים לכישלון בתגובה בדחיפות הראויה.

עם זאת – מדובר ביותר מסתם כסף. נדרש מאמץ מתואם יותר מצד הקהילה הבינלאומית בכדי לחזק את ארכיטקטורת החינוך העולמית וליישם תוכנית פעולה דחופה שתגיב לחירום COVID-19 ולמשבר הלמידה הרחב יותר.

Save the Children קורא לתוכנית פעולה עולמית לחינוך COVID-19, המתמקדת בפעולה מוחשית במהלך 12-18 החודשים הבאים – במיוחד בהבטחת כל הילדים לחזור לבית הספר ונתמכים בכדי להתעדכן בלמידה האבודה שלהם. תוכנית זו אמורה לקבוע את ההתערבויות הממוקדות שעל ממשלות לאומיות לבצע בכדי לתמוך בכל הילדים – אך במיוחד השוליים ביותר – בבטחה חזרה לבית הספר. אלה יכולים לכלול: העברות מזומנים ממוקדות; הערכות למידה בשובו לבית הספר כדי להעריך למידה אבודה, יחד עם שיעורי ההתעדכנות המתאימים; מתקני שטיפה בבתי ספר; ומסעות פרסום 'חזרה לבית הספר' המקומיים והקהילתיים לקידום פתיחת בית הספר מחדש. יש לעלות בתכנית זו במלואה, עם תמיכה מצד תורמים דו-צדדיים ותורמים רב-צדדיים.

Distributing home learning packs in Kyangwali refugee settlement, western Uganda

הפצת חבילות למידה ביתיות ביישוב הפליטים קינגוואלי, מערב אוגנדה. בזמן שבתי הספר סגורים במהלך קוביד 19, הצילו את הילדים חילקו חבילות למידה ביתיות ליותר מ -100,000 ילדים ברחבי אוגנדה. ג עריכה מחדש: העורך אסאבה / הציל את הילדים

כמה מאמצים לתאם נעשים, כולל קמפיין להציל את עתידנו וקואליציית החינוך העולמית של אונסק"ו . בשבוע שעבר נכתב גם מכתב שהובל על ידי השליח המיוחד של האו"ם לחינוך גלובלי, גורדון בראון, ונחתם על ידי קרוב ל -300 מנהיגי העולם לשעבר והווה כיום ומומחים שהדגיש את הצורך במאמצים עולמיים גדולים להתמודד עם משבר החינוך. אך קיים סיכון ממשי שהמאמצים הללו יישארו בתא הד – במקום להישמע על ידי מי שיכול להשפיע על שינוי אמיתי.

התאוששותנו ממשבר זה מחייבת שיתוף פעולה עולמי ומנהיגות לא רק בחיסונים. זהו משבר חינוך חסר תקדים שעלול לגרום לפגיעה מתמשכת בעתיד דור ה- COVID אם לא יינקטו היום פעולות עולמיות דחופות ומתואמות.

רוצים להגיב?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
Agoz מפצח לך ידע
Agoz מפצח לך ידע