העולה ממגפת COVID-19: גישה של הכללה חברתית לחינוך לומדים עם מוגבלות

אם אתם רוצים לדעת עוד בנושא העולה ממגפת COVID-19: גישה של הכללה חברתית לחינוך לומדים עם מוגבלות השאירו פרטים והכתב שלנו יחזור אליכם

מאת שרלוט מקליין-נהלפו, יועצת הנכות העולמית, הבנק העולמי ואנה כריסטינה ד'אדיו, מנתחת מדיניות בכירה בדו"ח GEM

תחילת מגיפת ה- COVID-19 אילצה מיליוני ילדים להישאר בבית ופיזית מחוץ לבית הספר. למרות פתיחת בית הספר המתוכנן מחדש באזורים מסוימים, 46% מתלמידי העולם נותרים מושפעים מסגירת בתי ספר . בתגובה ל- COVID-19, ממשלות, בעלי עניין בחינוך העולמי, החברה האזרחית ומחנכים שיתפו פעולה כדי להבטיח צעדים להמשך למידה, שכן הם פועלים בו זמנית להכיל את הנגיף ולתמוך בבריאות ורווחתם של הלומדים. מנקודת מבט של הון עצמי, עולה החשש לגבי ההדרה הפוטנציאלית של הקבוצות השוליות ביותר ובמיוחד ילדים עם מוגבלות. החשש הוא כי COVID-19 משפיע באופן לא פרופורציונלי על אנשים מקבוצות כלכליות-חברתיות נמוכות יותר . מחקרים מצביעים על כך שילדים עם מוגבלות ומשפחותיהם הם פגיעים במיוחד מכיוון שהם נוטים יותר להיות עניים ופחות יש להם גישה למידע חיוני. העוני הוא מימד קריטי אשר מחמיר עוד יותר את [45] 909011 בהדרה , מבריאות והכלה חברתית במהלך המגיפה.

תמונה: Exceed Worldwide / Simon Larbalestier

כדי לתפוס ולהתמודד עם החששות הקריטיים הללו, יוזמת החינוך הכללי [1945907] (19459007) (IEI) המנוהל על ידי הבנק העולמי פרסמה נייר נושאים המתמקד ב- COVID-19 ולומדים עם מוגבלות. המאמר שכותרתו, Pivoting to Inclusion: מינוף לקחים ממשבר COVID-19 ללומדים עם מוגבלות , מדגיש את הצרכים החברתיים והחינוכיים, המחסומים והנושאים שחווים ילדים עם מוגבלות. , משפחותיהם ומוריהם. חיזוק הגישה למסלול תאום לפיתוח כולל מוגבלות ואת עקרונות התכנון האוניברסלי ללמידה, העיתון קובע שיטות מומלצות כדי לענות על הצרכים המיידיים של לומדים עם מוגבלות, בינונית אסטרטגיות לטווח פתיחה מחדש, ופעולות לטווח הארוך שיש ליישם כדי להתקדם לקראת מערכות אקולוגיות למידה שוויוניות יותר, כולל המגיפה ואחריה.

האזן לקולות של הורים, מורים ואנשים עם מוגבלות

תמונה: Exceed Worldwide / רוברט ג'וינר

כדי להבין טוב יותר אם לומדים עם מוגבלות ובני משפחותיהם יש גישה לתמיכה הנדרשת להם כדי להמשיך ללמוד בזמן שבתי הספר סגורים עקב COVID-19, ביצע IEI את הסקר IEI COVID-19 על ילדים עם מוגבלות . התוצאות מדגישות תצפיות קריטיות של הורים, מורים ואנשים עם מוגבלות בשבעה אזורים גיאוגרפיים המשקפות את ניסיונם בחיים, על מתן תמיכה בטיפול והבטחת למידה איכותית במהלך המגפה COVID-19. בעוד שממשלות וגורמי חינוך עולמיים פועלים למען פתרונות לטיפול במשבר, דאגות ותצפיות רבות שהודגשו להלן על ידי בעלי העניין נותרו זקוקים לפעולה נוספת.

  • הורים מודאגים מאובדן למידה עקב סגירת בית הספר והשתלבותם מחדש לאחר פתיחת בתי הספר מחדש. תוכניות לפתיחה מחדש של בתי הספר צריכות לכלול תוכניות התעדכנות עבור לומדים עם מוגבלות על מנת להבטיח את לימודם ורווחתם. הורים ציינו גם קשיים בגישה לנתונים וציוד אינטרנט במחיר סביר וזול לתמיכה בלמידה מקוונת. יש צורך במידע נגיש, הדרכה ללמידה ביתית ותמיכה קהילתית בטיפול ורווחתם של ילדים עם מוגבלות.
  • מורים מודאגים מכך שהם יקבלו את התמיכה המתאימה, במיוחד במדינות בעלות הכנסה נמוכה ונמוכה, בהכשרה ובמתן משאבים להוראה ברשת, כולל גישה לאינטרנט, שולחנות עבודה, טאבלטים, מכשירי למידה נגישים ותכנים. דאגה נוספת שהתעוררה הייתה מימוש הנחיות, פרוטוקולים ואמצעי מניעה סביב קידום התרחקות חברתית עבור תלמידים עם מוגבלות כדי להבטיח את בטיחותם בבית הספר.
  • אנשים עם מוגבלות מודאגים מירידה נוספת בשיעור ההשכלה וההעסקה של אנשים עם מוגבלות עקב COVID-19, ולכן מגדילים את פערי הלמידה, השכר והעוני. היעדר התמיכה בתלמידים, הורים ומטפלים למניעה, הגנה וניהול של משבר ההשתלמות והבריאות התבטא גם כחשש לצד מנגנוני הסברה שיכולים להקל ולתמוך במעורבות של אנשים עם מוגבלות בתכנון התגובה של COVID-19 ויישום.

תחשוב כולל, פעל כולל

סמינר עולמי שאירח IEI שנערך ביולי דן בחינוך והצרכים החברתיים המתהווים, בחסמים ובנושאים שחווים ילדים עם מוגבלות ביחס ל- COVID-19 מנקודת מבט עולמית ולאומית. בסמינר הוצגו חוויות ספציפיות למדינה מ קניה ו נפאל כיצד התייחסו לחינוך כולל מוגבלות באמצעות טכנולוגיה דיגיטלית ואמצעי הגנה חברתית כדי להקל על החסמים הקיימים בלימוד מרחוק. דיון המשתתפים הצביע על הצורך בפיתוח תגובות מעשיות הכוללות מוגבלות ברמת המדינה, כולל:

  • הקלת מנגנונים לקידום אחריות , כולל הכשרת ארגונים מקומיים של אנשים עם מוגבלות וארגוני חברה אזרחית להשתתף בקבלת החלטות ובבדיקת תהליכי תוכניות חינוך לטווח הבינוני והארוך;
  • מתן תמיכה נוספת ללומדים עם מוגבלות עם חבילות חינוך מודפסות וחומרי ברייל במדינות בהן אמצעי הלמידה הוא בעיקר רדיו;
  • תיעוד פרקטיקות ולקחים שנלמדו מהמגפה והסיכונים העומדים בפני ילדים עם ריבוי נקודות תורפה לפיתוח אסטרטגיות להכשרה מתמשכת למורים למתן חינוך כולל איכותי לכל הילדים, כולל בעלי מוגבלות;
  • קביעת גישה רב-מגזרית למימון חינוך כדי להימנע מנטל האחריות שנפל ממש על תקציב החינוך. מגזרים כמו בריאות, הגנה סוציאלית, מגדר וטלקום חייבים לשתף פעולה בכדי להגביר את הגישה הזולה והמתמשכת לטיפול, לרווחה ולחינוך בעת חירום;
  • הקפידו על מאמצי איסוף הנתונים במהלך ואחרי המגיפה לקידום האיסוף והשימוש בנתונים המחולקים לפי מוגבלות.

הסמינר בחן גם פתרונות לקידום חינוך כולל לילדים עם מוגבלות במהלך ואחרי המגיפה. זה הסתיים בהכרה שהמגפה, מהווה הזדמנויות לבנות מערכות כוללניות יותר לכל הלומדים.

העניין בעיתון הנושאים ובסמינר העולמי זכה לתשומת לב רבה, עם דרישה מצד החברה האזרחית, האקדמיה ובעלי העניין ברמה האזורית והמדינה לארח סמינרים מקומיים יותר. בתגובה לדרישה זו, ה- IEI ימשיך לשתף את הממצאים ממאמר הגיליונות, לפרסם את תוצאות הסקר ולהמשיך בדיאלוג על שילובם של לומדים עם מוגבלות בתגובות ל- COVID-19 במדינות נבחרות. כדי להשתתף ולהשתתף בדיון ולגלות היכן יתקיימו הסמינרים הלאומיים, אנא הצטרף לקהילת העיסוק בחינוך כולל למוגבלות לאירועים ומשאבים אזוריים הקרובים ב- COVID-19 וב לומדים עם מוגבלות.

רוצים להגיב?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
Agoz מפצח לך ידע
Agoz מפצח לך ידע