הכנה לנורמל החדש בפקיסטן על רקע COVID 19 – מקרה ללמידה מואצת

אם אתם רוצים לדעת עוד בנושא הכנה לנורמל החדש בפקיסטן על רקע COVID 19 – מקרה ללמידה מואצת השאירו פרטים והכתב שלנו יחזור אליכם

מאת חמזה סרפראז, חוקר המדיניות וזיין אול אבידין, מומחה התוכנית באידארה-א-טאלם-או-אגאחי

מספר חודשים לאחר שהגיע לראשונה בעולם, ממשלות ומומחים ברחבי העולם החלו סוף סוף לרשום את ההשלכות ארוכות הטווח של משבר COVID-19. חינוך לילדים התגלה כנפגע גדול, במיוחד בדרום הגלובלי, שם מדינות רבות כבר נאבקו במשברי למידה. סגירת בית הספר, גישה מוגבלת ללמידה מקוונת ומערכות חינוך מוגבלות שכבר התאחדו כדי להביא למצב שלילי. הפסדי הלמידה הפוטנציאליים שסובלים מהילדים, זמנית וכלכלית, הם משמעותיים.

Pakistan blog החיפוש נמצא אחר פיתרון מיידי למשבר חסר תקדים שכזה. בהתחשב במגבלות הזמן והמשאבים, פיתרון טוב צריך למלא קבוצה מסוימת של קריטריונים. בעיקרו של דבר, זה צריך להיות 1) בעלות נמוכה, 2) ניתנת להרחבה, 3) זמינה בקלות, 4) ממוקדת במיוחד בנושא אובדן למידה, ו- 5) ניתנות לביצוע. בהקשר זה, למידה מואצת זוהתה כפתרון יעיל פוטנציאלי להפסדי למידה. לפקיסטן יש מודל מעשי רחב היקף של למידה מואצת שמתבצע כבר מכסה את כל הבסיסים, אותו מתאר הבלוג.

בהקשר, פקיסטן כבר חוותה משבר למידה מושרש עמוק לפני תחילת COVID-19. נתונים משנת 2019 מראים כי 75% מהילדים בפקיסטן אינם יכולים לקרוא ולהבין טקסט פשוט עד גיל 10. עשרים וארבעה מיליון ילדים הם מחוץ לבית הספר, שווה ערך לכמעט 47% מבני 5- 16 שנה, בקרב 24 מיליון ילדים אלה, 5.6 מיליון נשרו מבית הספר. הדבר רלוונטי במיוחד מכיוון שניתן ללמוד ולשנות את אותם פתרונות להחזיר את הילדים האלה לרמות הלמידה המתאימות לגילם כאשר ניתן ללמוד ולרשום אותם מחדש לבית הספר לאלה שנאלצים לצאת מבתי הספר במהלך COVID-19. מַשׁבֵּר. הפרויקט לקידום הפעולה לנערות מתבגרות (A3G) בבלוג זה מתאר בדיוק את הנושא הזה על ידי מתן למידה מואצת ליותר מ -20,000 בנות בפקיסטן שנפלטו או שבמקרים מסוימים לא למדו בבית הספר לפני כן.

פרויקט ה- A3G תומך באפשרויות לימוד גמישות לחינוך הזדמנות שני לנערות מתבגרות מוחלשות (בגילאי 9-19) באזורים כפריים באזור הדרומי השולי של מחוז פנג'אב, פקיסטן. הנערות שזוהו מעולם לא נרשמו ללימודים או נשרו ב -24 החודשים האחרונים. עבור נערות שמעולם לא נרשמו לבתי ספר, הפרויקט מציע קורס בן 90 יום בשם " Chalo Parho Barho ", שתורגם בערך ל " בואו נקרא וצמח ", המספק פרצי תיקון למידה בתחומי אוריינות ומספרות. לילדות שעזבו את בית הספר בשנתיים האחרונות או פחות, התוכנית מספקת הזדמנויות לסיים את כיתות היסוד והבינוני. מתקיים גם פיילוט עם קבוצה קטנה לתלמידים המסיימים את בית הספר התיכון.

הלמידה בתכנית אינה מתוארת במסגרת רשמית. במקום זאת, הוא מותאם על פי רמת הלמידה של כל ילד בנפרד, כפי שהומלץ בדוח GEM 2020 כגישה הנכונה להכללה. ברגע שילד מגיע למרכז הלמידה, מתבצעת הערכה אבחנתית של אחד על אחד עם התלמידה שקובעת את רמת הלמידה שלה. כל התהליך הזה מבוסס על גישה 'הוראה ברמה הנכונה' (TaRL). לאחר קביעת רמת הלמידה של התלמיד, מוקצה לילד קווצה מסוימת להמשך לימודו. תוצאות הלמידה הצפויות של התלמידים (SLO) נבחרות מתכנית הלימודים הלאומית של פקיסטן עבור כל אחד מהגדילים. SLO אלה מיושרים עם ספרי הלימוד ונושאים נבחרים נלמדים לתלמידים. הערכה אבחנתית אחת נלקחת בשבוע הראשון לרישום, והערכה מסכמת אחת נערכת בסוף כל גדיל. כל התלמידים מופיעים גם בבחינת PEC המחוזית. הערכות מעצבות הן מרכיב בהוראה השוטפת.

תוכנית לימודים שתוכננה במיוחד מכסה תוכנית לימודים נרחבת בפרק זמן קצר ובכך מכינה את הילדים להופיע בהערכות חינוך רגילות. לא זו בלבד שהיא יעילה, היא גם ניתנת להרחבה בזכות היותה בעלות נמוכה, הרבה פחות מהסכום הממוצע שהוצא לילד בבית ספר ממשלתי באותה פרק זמן. התכנית עובדת עם מורים בעלי יכולת מתוך הקהילות, מכשירה אותם, מספקת להם משאבים ואז מעודדת אותם ללמד תוכניות למידה מואצות מעוצבות אלה. עד כה, הפרויקט זכה להצלחה בשילוב של יותר מ- 8000 בנות, כאשר קבוצה הבאה כבר נערכה לבחינות. נערות אלו הופיעו בבחינות המועצה הרשמיות לכיתות יסודיות ובינוניות (בהנהלת הממשלה) וכ 92% מהן פינו את הבחינות. זה מדגיש את יעילותו בסיוע לילדים להתעדכן באובדן למידה.

יתר על כן, תוכנית הלמידה המואצת כבר נמצאת בתהליך הסתגלות לגישות למידה מרחוק. מיד לאחר הכרת מגפת COVID-19 בפקיסטן והודעה על מדיניות נעילה, תוכן מרכזי מתכנית הלימודים עבר דיגיטציה וכעת ננקטים צעדים לחקר פתרונות לייטק כמו רדיו / טלוויזיה.

יתר על כן, התוכנית מבטיחה כי נערות צעירות לא יתמודדו עם אי שוויון נוסף ויסבלו ממתח וחרדה נוספים במהלך המגיפה. ילדות מלמדות כישורי חיים מרכזיים באמצעות סרטי אנימציה קצרים וקולנוע נייד, אשר יכולים ליצור שינוי חיובי בעמדותיהם ובחוסן הנפשי. זה מלמד ערכים חזקים של מנהיגות, תקשורת, בריאות והיגיינה ויכולת חשיבה ביקורתית.

בעולם פוסט-מגפה, הרבה ילדים נמצאים בסיכון להישאר מאחור בין עמיתיהם העולמיים בגלל זמן שאיננו בבית הספר. האתגר הוא לספק לילדים פתרונות למידה שיכולים לפצות במהירות על הפערים שעלולים להיווצר, ולעשות זאת במשאבים המוגבלים שיש. לנוכח היישום בקנה מידה גדול ומוצלח באזור רחב ועם מספר רב של ילדים, A3G מספקת לממשלות בדרום הגלובאל הדפסה כחולה פוטנציאלית כיצד הם יכולים לענות על צרכיהם.

רוצים להגיב?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
Agoz מפצח לך ידע
Agoz מפצח לך ידע

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. sikis izle

    If you want to use the photo it would also be good to check with the artist beforehand in case it is subject to copyright. Best wishes. Aaren Reggis Sela

  2. erotik

    Hello to every one, the contents present at this web site are truly awesome for people knowledge, well, keep up the nice work fellows. Drusi Hodge Sadoc

  3. erotik izle

    There is significantly a bundle to learn about this. I assume you made certain good factors in features also. Jillayne Maurice Marysa

התגובות נעולות.