בנייה מחודשת של מערכות חינוך גמישות: שלושה שיעורים על הפרטת החינוך העולים ממגפת ה- COVID-19

אם אתם רוצים לדעת עוד בנושא בנייה מחודשת של מערכות חינוך גמישות: שלושה שיעורים על הפרטת החינוך העולים ממגפת ה- COVID-19 השאירו פרטים והכתב שלנו יחזור אליכם

על ידי חברי קונסורציום ההפרטה בחינוך וזכויות אדם

ידוע כי השיבושים בחינוך בגלל COVID-19 הם עצומים.

על מנת להבין את ההשפעות המלאות של המגיפה, חברי קונסורציום ההשכלה וההפרטה, רשת בלתי פורמלית של ארגונים לאומיים, אזוריים ועולמיים ומשתפים פעולה לניתוח ולהיענות לאתגרים שמציבה הצמיחה המהירה. של גורמים פרטיים בחינוך מנקודת מבט של זכויות אדם ומציעים חלופות, פיקחו באופן קולקטיבי על החדשות הקשורות לחינוך פרטי במסגרת COVID-19. שיעורי המפתח הבאים עלו.

קרדיט תמונה: Ikhlasul Amal

1. חברות טכנולוגיות אינן פותרות אי-שוויון בחינוך, הן אפילו יכולות להנציח אותם.

רשויות החינוך ברחבי העולם ניסו במהירות לעבור למודלים של למידה מרחוק במטרה להבטיח המשכיות של "למידה", כאשר רבים מאמצים פתרונות דיגיטליים שונים. כפי שיפורט להלן, ישנן דרכים שונות להעביר למידה מרחוק, כולל "היי-טק" (בדרך כלל באמצעות ציוד IT), ולו-לא-טק (כגון תוכניות רדיו).

על פי הערכת אונסק"ו, 95 ממשלות ברחבי העולם הציגו פתרונות מקוונים במהלך המגיפה, ולמידה מקוונת הופכת יותר ויותר לחלק בלתי נפרד מהחינוך בעולם. זה הוביל להתפתחות נרטיב המציע למידה מקוונת וטכנולוגיה יכולות למלא תפקיד מפתח בפתרון אתגרי החינוך. חברות טכנולוגיות גדולות כמו גוגל, מיקרוסופט ופייסבוק זכו במהירות לבולטות מוגברת בחינוך העולמי, והביאו מאמרים כמו "חינוך מחדש" (19459015), מה שמצביע על שינוי פרדיגמה לחינוך, וחברות חינוך החלו לשווק. פלטפורמות לימוד מקוונות המקדמות אלה כחלופות ארוכות טווח לחינוך.

עם זאת, פתרונות מקוונים בחינוך אינם עובדים טוב לכולם וגורמים לדאגה רבה לשוויון ולמערכות חינוך שוויוניות. נכון לעכשיו, לפחות 500 מיליון ילדים אינם ניגשים לחלופות למידה מרחוק וכמעט ל- 47% מכלל התלמידים היסודיים והתיכוניים שממוקדים אך ורק על ידי פלטפורמות לימוד מקוונות לאומיות אין גישה לאינטרנט . דוגמאות נפוצות: בפקיסטן, רק ל- 31% אחוזים מהבתים יש גישה לאינטרנט; ב אמריקה הלטינית 46% מהילדים והילדות בגילאי 5 עד 12 גרים בבתים ללא גישה לאינטרנט; וב קניה רק ל 22% מהילדים יש גישה. זו לא רק בעיה בדרום הגלובלי. באזורים מסוימים של ספרד , עד 20% מהתלמידים חסרי גישה לחומרים מקוונים; ב ארה"ב , בערך לכל עשרה ילדים ממשקי בית עם הכנסה נמוכה אין כמעט גישה לטכנולוגיה ללמידה.

למידה מרחוק, במיוחד באמצעות פתרונות "היי-טק" שמקדמים חברות פרטיות, יכולה לפיכך להיות בעייתית מאוד למימוש הזכות לחינוך. בנוסף, הסתמכות על תאגידים רב-לאומיים שיספקו פתרונות חינוך תורמת להופעת צורות חדשות של הפרטה ומסחור בחינוך , שמעוררות חששות רבים אחרים, למשל בנוגע לשליטה הדמוקרטית בחינוך.

כפי שהדגיש הדו"ח המיוחד של האו"ם בנושא הזכות לחינוך, ד"ר קומבו בולי בארי, בדו"ח על COVID-19, "הדיגיטציה של החינוך לעולם לא צריכה להחליף את הלימודים במקום אצל מורים, ואת המסיבית הגעת שחקנים פרטיים באמצעות טכנולוגיה דיגיטלית צריכה להיחשב סכנה גדולה עבור מערכות החינוך והזכויות על חינוך לכל ".

2. במקרים רבים הפרטה יוצרת מערכות חינוך לא גמישות ואינה ברת קיימא.

המשבר הדגיש מקרים רבים של פגיעות הנובעים מכך שיש מערכת חינוך הנשענת על גורמים פרטיים והסיכונים הנובעים מכך לזכות לחינוך.

היא הראתה שבתי ספר פרטיים חסרי יכולת להתמודד עם המשבר, מסיבות שונות שיכולות לכלול תלות בשכר טרחה ממשפחות שכבר היו בעלות הכנסה נמוכה, לחץ לשמירה על רמות רווח, ניהול ממוקד לקוי וקצר מועד וחוסר גישה ל אַשׁרַאי. פרו , פקיסטן , הודו , בריטניה , ו ארגנטינה עומדים בפני אפשרות של סגירה המונית של פרטיים בתי ספר. ב קניה , מרוקו ו סנגל, ממשלות נאלצו להיכנס להצלת בתי ספר פרטיים, וב נפאל ו פקיסטן. היו לחצים מצד בתי ספר פרטיים כלפי ממשלות המבקשות תמיכה במהלך המשבר. ראינו פרקטיקות כמו כלל המאפשר הענקת כספי חירום קורונאיי לבתי ספר פרטיים בארה"ב ארה"ב , שלאחר מכן הושמט לאחר ששופט פדרלי קבע כי הוא מפר את החוק .

שבריריות זו של בתי ספר פרטיים השפיעה באופן ברור על ילדים שנכנסו לפתע מבית הספר, כמו גם על משפחותיהם. למרות שמשפחות רבות איבדו את מקור הכנסותיהן, מספר בתי ספר פרטיים המשיכו לגבות אגרות, גם כשלא יכלו להמשיך לספק שירותים. לדוגמה, ב בתוניסיה , ההורים היו מודאגים מאיך הם ישלמו שכר לימוד לתקופת כהונה שלישית, בבתי הספר הפרטיים הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו דחקו בהורים לשלם שכר טרחה, וב בתי ספר פרטיים בהודו המשיכו ל דמי טיול , למרות הנחיות הממשלה.

המשבר חשף גם את היעדר ההגנה על זכויות העבודה של מורים העובדים בבתי ספר פרטיים. דוגמאות לכך כוללות מורים לבתי ספר פרטיים ב סומליה העומדים בפני חוסר וודאות האם הם יקבלו את משכורתם הרגילה, ובתי ספר פרטיים ב פקיסטן , מלאווי , סנגל [ 19459015], מרוקו, צ'אד , הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ו ירדן בשאלה האם הם יוכלו לשלם לעובדיהם , כאשר חלקם ב הודו החליטו לשלם למורים לפי שעות במקום המשכורות החודשיות שלהם. בהודו נדרשו גם פקודות מבתי משפט גבוהים שונים כדי להבטיח שאם בתי ספר פרטיים ימשיכו לגבות שכר לימוד, הם יידרשו לתעדף את תשלום המורים וצוותים אחרים בכסף שהובא. Bridge האקדמיות הבינלאומיות (BIA) ספגו גם ביקורת נוקבת. ב- קניה צוות BIA נשלח הביתה בשכר של 10% בלבד, ולא בטוח מתי זה ישתנה, וב Liberia t משרד העבודה פתח בחקירת תלונות על כך ש- BIA צמצמה את הצוות משכורות בשיעור של 80-90% למרות הנחיה ממשלתית האוסרת הפחתת שכר מעבר ל 50%.

במקרים אחרים, ממשלות נכנסו לתמיכה בבתי ספר פרטיים במיוחד בתשלום שכר הצוות, המשקף את התפקיד המרכזי של המדינות להבטיח את קיימותו של שירות כמו חינוך וזכויות עבודה בסיסיות. זה היה המקרה ב קונגו וב חוף השנהב , בעוד שב טוגו ו מאוריציוס מורים במוסדות פרטיים קראו לממשלה. לעזרה.

3. הפיתרון הדחוף: להשקיע בחינוך ציבורי חינם ולבנות מחדש מערכות בר-קיימא.

משבר ה- COVID-19 והשפעתו על מערכות החינוך חשף שוב את החשיבות של מערכות חינוך ציבוריות יציבות, ממומנות, בחינם וכוללות, העומדות בתקני זכויות האדם – והראו כי לא ניתן להשיג זאת ללא רשויות ציבוריות.

אם יש לקח אחד להפיק מהמשבר הזה לחינוך, הרי שזה הכרחי לבנות מרחבים המותאמים לזכויות אדם, שאינם שווקים, עם מגזר ציבורי חזק, המבטיחים שירותים שווים לכולם, אפילו מקרים של מגירה. הנורמות והסטנדרטים לזכויות האדם רלוונטיים מתמיד בתקופות אלה, ועקרונות עבידג'אן שאומצו לאחרונה מספקים הנחיות ברורות שיעזרו למדינות לבנות מערכות חינוך שוויוניות, יציבות ויעילות יותר.

אולי הקריטי ביותר הוא להבטיח שמערכות חינוך ציבוריות שלאחר COVID, בחינם, ממומנות באופן בר-קיימא באמצעות פעולה בנושא מניות תקציביות, מיסוי פרוגרסיבי, סיוע מוגבר, הקפאת תשלומי חוב ודחיפה לאחור נגד מדיניות הצנע (כפי שהובא לאחרונה קריאה לפעולה במימון מקומי של חינוך ). עליהם להשתמש במימון זה כדי להתמקד בפיתוח מערכות חינוך ציבוריות בר-קיימא, גמישות. כאשר ממשלות מממנות בתי ספר פרטיים או מתקשרות עם חברות טכנולוגיה לצורך למידה מקוונת, יש לנקוט באמצעי רגולציה כדי להבטיח את הזכות לחינוך ולהגן על הפגיעים ביותר.

כאשר קובעי המדיניות שוקלים כיצד לבנות מחדש את כלכלתם, יש לממשלות הזדמנות ייחודית ללמוד מהמשבר הנוכחי ולבנות מערכות חינוך ציבוריות מוצקות בחינם שיעזרו לאנושות להתמודד עם האתגרים המתעוררים בעשורים הקרובים.

מאת :

יוזמה עולמית לזכויות כלכליות, חברתיות ותרבותיות

Solidarité Laïque

קמפיין ברזילאי לזכות לחינוך

יוזמה למען זכויות חברתיות וכלכליות

קמפיין עולמי לחינוך – ארה"ב

Asociación Civil por la Igualdad y la Justicia (ACIJ)

אוקספאם הודו

ActionAid

המרכז המזרח אפריקאי לזכויות אדם (EACHRights)

יוזמת הזכות לחינוך

קמפיין אמריקאי לטיני לזכות לחינוך (CLADE)

הפדרציה הבינלאומית למרכזים להכשרה בשיטות חינוך פעיל (פיקמה)

● חינוך שווה

חברי קונסורציום ההפרטה בחינוך וזכויות אדם

******* גרסת française ********

Reconstruire des systèmes éducatifs résilients: trois leçons sur la privateization de l’éducation de la pandémie COVID-19

Il est bien documenté que les perturbations de l’éducation ces à la COVID-19 sont énormes.

Afin de comprendre tous les effets de la pandémie, les membres du Consortium sur la privateization de l'éducation et les droits de l'Homme (PEHRC), un reseau informel d'organisations et d'individus nationaux, régionaux et mondiaux משתף פעולה עם יוצר מנתח ו relever les défis posés par la croissance rapide des acteurs privés dans l'éducation du point de vue des droits de l'Homme et מציע des alternatives, ont collectivement suivi l'actualité liée à l'enseignement privé dans le cadre דה לה COVID-19. Les leçons clés suivantes ont émergé.

1. Les entreprises technologiques ne résolvent pas les inégalités en matière d'éducation, elles peuvent même les perpétuer.

Les autorités éducatives du monde entier ont rapidement tenté de passer à des modèles d'apprentissage à distance dans le but d'assurer la continuité de «l'apprentissage», המאמץ של הבוקופ מגוון פתרונות רבים. Comme indiqué ci-dessous, il existe différentes manières de dispenser un enignign à distance, y compris la «haute technology» (généralement par le biais de matériel informatique) et la faible ou la non-technology (comme les programs de radio).

הערכת Selon une de l'UNESCO, 95 gouvernements כדי לעבור את המונדה על מנת להכניס פתרונות לתליון ליג 'לה פנדה, ולהתלמד ולהתפתח בתוספת פלוס חינוך אינטגרנטי ללימודים. dans le monde. Cela a conduit au développement d'un narratif suggérant que l'apprentissage et la technology en ligne pourraient jouer un rôle clé dans la résolution des problèmes d'éducation. Les grandes entreprises technologiques מספרת כי גוגל, מיקרוסופט ופייסבוק רוכשות מהירות במקום פלוס ועוד פלוס חשוב ב'השכלה מוניאלית ', ופרסום מאמרים בטל' 'חינוך מחדש' , מציע שינוי של פרדיגמה לשפוך l'éducation, et les entreprises éducatives ont commencé à commercialiser des plates-formes d'enseignement en ligne les promouvant comme des alternatives à long-terme pour l'éducation.

Cependant, les solutions en ligne dans le domaine de l’éducation ne fonctionnent pas bien pour tous et suscitent de vives inquiétudes pour l’égalité et l’équité des systèmes scolaires. Actuellement, au moins 500 מיליון מיליונרים אין אפשרות לחלופות חלופיות מתרחקות למרחק ולימים 47% מהכלים הראשונים וההשניים בלעדיות par les plates-formes nationales d'apprentissage en ligne n'ont pas accès à internet. Les exemples sont répandus: au Pakistan, seuls 31% pour cent des foyers ont accès à internet; he Amérique latine, 46% des garçons et des filles âgés de 5 à 12 ans vivent dans des maisons sans accès à internet; et au קניה, מניע 22% des enfants y ont accès. Ce n'est pas seulement un problème dans les pays du Sud. Dans certaines régions d ' Espagne , jusqu'à 20% des étudiants n'ont pas accès aux matériaux en ligne; aux Etat-Unis , סביבה 1 enfant sur 10 issu de ménages à faible revenu n'a pas d'accès à la technology pour l'apprentissage.

L’enseignement à distance, en particulier grâce à des solutions «de haute technology» promues par des entreprises privées, peut donc être très problématique pour la réalisation du droit à l’éducation. En outre, s'appuyer sur les sociétés multinationales pour proposer des solutions éducatives contribue à l'émergence de nouvelles formes de הפרטה ומרצ'נדייזציה של הפיתוח , qui soulèvent de nombreuses autres occupations, par exemple au sujet du contrôle démocratique de l'éducation.

Comme l'a souligné la Rapporteuse Spéciale des Nations Unies sur le droit à l'éducation, le Dr Koumbou Boly Barry, dance son rapport sur la COVID-19, «la numérisation de l'éducation ne devrait jamais remplacer la scolarisation sur place par des enseignants, et l'arrivée massive d'acteurs privés grâce au numérique doit être considérée comme un danger majeur pour les systèmes scolaires et les droits à l'éducation pour tous ».

2. Dans de nombreux cas, la privateization crée des systèmes scolaires non résilients et n'est pas קיימא.

La crise a mis en évidence de nombreux cas de vulnérabilité résultant d'un système éducatif reposant sur des acteurs privés et les risques qui en résultent pour le droit à l’éducation.

Il est apparu que les écoles privées n'avaient pas la capacité de faire face à la crise, pour divers divers raisons qui pourraient incne la dépendance aux frais de scolarité de familles déjà à faibles revenus, la pression pour maintenir les niveaux de profit , une gestion médiocre et ciblée à court terme et le manque d'accès au crédit. Le Pérou , le Pakistan , l ' Inde , le Royaume-Uni , et l'Argentine font פנים à la possibilité d'une fermeture massive des écoles privées. Au קניה , au Maroc et au Sénégal, les gouvernements ont dû intervenir pour sauver les écoles privées; או נפאל ואו פקיסטן, des écoles privées ont fait pression sur le gouvernement pour demander un soutien תליון לה משבר. Nous avons également vu des pratiques telles qu'une règle autorisant l'octroi de fonds d'urgence contre le coronavirus aux écoles privées aux Etat s-Unis , qui a par la suite été leaveonnée après qu'un juge fédéral a jugé qu'elle enfreignait la loi .

Cette fragilité des écoles privées a clairement eu un effet sur les enfants soudainement déscolarisés ainsi que sur leurs familles. Bien que de nombreuses familles aient perdu leurs sources de revenus, un certain nombre d'écoles privées ont continué de facturer des frais, même si elles ne pouvaient pas continuer à fournir des services. דוגמא, en תוניזי , ההורים של סן אינקיוואיאנט דה לה מאניר לא ils paieront les frais de scolarité pour un troisième trimestre, en République Démocratique du Congo, les écoles privées ont exhorté les הורים למשתלם לספרדית ואינדיאנה, לסקולטים המשכיים (המשך) הכנסייה לספרס סקולרית , malgré les directives du gouvernement.

La crise a également révélé le manque de protection des droits du travail des enignignants travaillant dans les écoles privées. דוגמאות להכללת les enseignants des écoles privées en Somalie confrontés à l'incertitude quant à savoir s'ils recevront leur salaire habituel, et les écoles privées au פקיסטן , או מלאווי , au Sénégal , au Maroc, au Tchad , en République Démocratique du Congo et en Jordanie [19459015 ] pour savoir s'ils seraient en mesure de payer leur staff, certains en Inde décidant de payer les enseignants à l'heure au lieu de leur salaire mensuel. En Inde, des ordres de plusieurs tribunaux de grande instance ont notamment été nécessaires pour s'assurer que si les écoles privées continuiient à percevoir les frais de scolarité, elles seraient tenues de donner la priorité au paiement des enseignants et des autres membres du staff avec l'argent perçu. Bridge International Academies (BIA) a également fait l’objet de vives ביקורות. Au קניה , le staff de BIA a été renvoyé chez lui avec seulement 10% de salaire, incertain de quand cela changerait, et au Liberia, le Ministère du Travail a ouvert une enquête sur les plaintes selon lesquelles BIA avait réduit les salaires du staff de 80 à 90% malgré une directive gouvernementale interdisant les réductions de salaire au-delà de 50%.

Dans d'autres cas, les gouvernements sont intervenus pour soutenir les écoles privées spécifiquement avec le paiement des salaires du staff, reflétant le rol Central des États pour assurer la durabilité d'un service comme l'éducation et les droits fondamentaux du לַעֲמוֹל. Ceci a été le cas au קונגו et en חוף השנהב , tandis qu'au טוגו et à מוריס les enseignants des établissements privés ont demandé l'aide du gouvernement.

3. La solution urgente: investir dans l’éducation publique gratuite et reconstruire des systèmes durables.

La crise de la COVID-19 et ses effets sur les systèmes scolaires on une fois de plus révélé l'Importance de systèmes scolaires publics and inclusifs stables, bien financés, gratuits and conformes aux normes des droits de l'Homme – et ont montré que cela ne peut être réalisé sans les autorités publiques.

S'il ya une leçon à tirer de cette crise pour l'éducation, c'est qu'il is essential essential for the construire des espaces non-marchands, alignés sur les droits de l'Homme, avec un secteur public fort, qui garantissent des services égaux pour tous, même en cas d'urgence. Les normes et standards relatifs aux droits de l'Homme sont plus pertinents que jamais תליון la période actuelle, et les , solides et efficaces.

Le plus important est peut-être de veiller à ce que les systèmes d'éducation public gratuits post-COVID financies soient de manière durable by des actions sur les parts budgétaires, une fiscalité progressive, une aide aurruge, un moratoire sur le paiement de la dette et une lutte contre les politiques d'austérité (comme indiqué dans le récent Appel à l'action sur le financement national de l'éducation ). Ils devraient utiliser ce financement pour se concentrer sur le développement de systèmes d'éducation public public durables et résilients. Lorsque les gouvernements financent des écoles privées ou s'engagent avec des entreprises technologiques pour l'apprentissage en ligne, des mesures réglementaires doivent être prises pour garantir le droit à l'éducation et protéger les plus vulnérables.

Alors que les décideurs politiques réfléchissent à la manière de reconstruire leurs économies, les gouvernements ont une event unique de tirer les leçons de la crise actuelle et de construire des systèmes d'éducation publicité gratuits solides qui aideront l'humanité à faire face aux défis qui se présenteront dans les décennies à venir.

פרק:

  • Initiative mondiale pour les droits économiques, sociaux et culturels
  • Solidarité Laïque
  • Campagne brésilienne pour le droit à l'éducation
  • Initiative pour les droits sociaux et économiques
  • Campagne Mondiale pour l'Éducation
  • האגודה האזרחית civile pour l'égalité et la justice (ACIJ)
  • Oxfam Inde
  • ActionAid
  • ] Le Centre d'Afrique de l'Est pour les droits de l'homme (EACHRights)
  • Initiative pour le droit à l'éducation
  • [ 19459059] Campagne latino-américaine pour le droit à l'éducation (CLADE) [1 9459059] Fédération internationale des Ceméa (Ficémea)

  • השכלה שווה

Membres du Consortium sur la privateization de l'éducation et les droits de l'Homme (PEHRC)

רוצים להגיב?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
Agoz מפצח לך ידע
Agoz מפצח לך ידע