מאמרים

הדברים שכדאי לדעת על הגשת תביעות סיעוד

אף אחד מאיתנו לא קם בבוקר וחושב על כך שהוא יכול לסיים את היום שלו כאדם סיעודי. אנחנו אפילו לא חושבים על האפשרות הזאת בהקשר של האנשים המבוגרים בחיינו. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו אחרים, מופתעים מהמצב שאליו הגעתם אם אחד מבני המשפחה שלכם הפך לסיעודי.

יש מקרים שבהם זה קורה ביום אחד ואילו במקרים אחרים זה תהליך. מה שבטוח זה שהטיפול באדם סיעודי דורש מאיתנו תשומת לב מלאה. צריך לטפל באדם הסיעודי הן ברמה הפיזית והן ברמה הנפשית.

עם זאת, להיות האדם שמטפל באדם הסיעודי זה לא פשוט, ובטח שלא כאשר אנחנו מעורבים רגשית ברמה כזאת. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו אחרים, תוהים מה ניתן לעשות בנידון? מעבר לקשיים הרגשיים, יש כאן גם עניין של כסף. הטיפול באדם סיעודי עולה הרבה מאוד ולכן ברור מדוע כמעט כל האנשם לא יוכלו לעמוד לבד בעלויות האלה.

הגשת תביעות סיעודיות – איך עושים זאת?

הגעתם למסקנה שאתם רוצים להגיש תביעת סיעוד? אתם לגמרי צודקים. אומנם יכול להיות שתקבלו תשובה שלילית, אך בפועל, כמעט תמיד התשובה תהיה חיובית אם אכן מדובר על אדם סיעודי. השאלה הגדולה היא את מי בדיוק אתם תובעים. האם צריך לתבוע את הביטוח הלאומי? או שאולי התביעה צריכה להיות מוגשת אל חברת הביטוח? זה תלוי, כמובן, בסוג הביטוחים שאותו אדם סיעודי עשה לפני שנים.

בנוסף, זה תלוי כמובן במצב של האדם הסיעודי, בפעולות שהוא כן יכול לעשות וברמת העזרה שהוא צריך לקבל. מה שבטוח זה שללא עורך דין מתאים, אין סיכוי שתעשו זאת. אי אפשר להבין בכלל איך להתמודד מול חברת הביטוח בלי שעורך דין מומחה ילווה את התהליך. יתרה מכך, חשוב שתבינו: לא רק שאתם צריכים לפנות אל עורך דין כזה, אלא גם רצוי שתעשו זאת כמה שיותר מהר, כי חבל על כל יום.

שימו לב על איזה עו"ד אתם סומכים בסופו של דבר

לא חסרים עורכי דין שיוכלו לעזור לכם בנושא של הגשת תביעת סיעוד. יחד עם זאת, כאשר תבדקו את הדברים לעומק, תגלו שרק לחלק מהם יש את הניסיון הנדרש. חלקם מגיעים עם מעט מידי ניסיון ויש גם עורכי דין שלא ממש תמצאו לגביהם המלצות. לכן יש טעם לקחת רגע את הזמן, לעשות מספר בירורים ולבדוק על מי אתם סומכים.

בנוסף, כדאי מאוד לבדוק מה מציע לכם עורך הדין ובעיקר- איזה רושם הוא יוצר אצלכם. האם אתם מרגישים שתוכלו לסמוך עלי או לא? רצוי, כמובן, לברר גם כמה אתם עומדים לשלם לעורך הדין שלכם. לא בטוח שעורך הדין שהתעריפים שלו הם היקרים ביותר הוא הברירה היחידה שלכם, ולכן כדאי להבין מראש על כמה עומד שכר הטרחה של עוה"ד שלכם.

Agoz מפצח לך ידע

Recent Posts

איך בוחרים חשמלאי מוסמך בכפר סבא עם ניסיון והמלצות?

חשמלאי הוא מקצוע חשוב ובעל עמידות רבה בעולם הבנייה והתיקונים הביתיים. כאשר מדובר בתקלות חשמליות…

2 חודשים ago

מקלחון פינתי – מתי זה מתאים ולמי כדאי להתקין כזה?

חדר האמבטיה שלנו הוא אחד החדרים שאנחנו משתמשים בו הכי הרבה. כל בני המשפחה עוברים…

2 חודשים ago

מה זה לוגו של חברות ולמה זה כל כך חשוב?

אם אתם מנהלים עסק בוודאי יצא לכם לשמוע על העניין של לוגו. למעשה, כאשר מדברים…

3 חודשים ago

השכרת קלאב קאר: מה אתם חייבים לדעת לפני שאתם שוכרים קלאב קאר

רכבי הקלאב קאר הם כלי רכב חשמליים קטנים שיכולים להושיב שניים עד ארבעה אנשים. ניתן…

3 חודשים ago

עורך דין לעבירות מין – כי מגיע לכם צדק, פיצוי ותמיכה מקצועית!

כמות הכאב, הצער, הטראומה והפוסט-טראומה שמתמודדים עמם נפגעי ונפגעות תקיפה מינית ועבירות מין היא בלתי…

3 חודשים ago

כרטיס ביקור דיגיטלי עלות ותמורה

מהו כרטיס ביקור דיגיטלי? מי צריך אותו ומהם היתרונות שלו? כאן תקבלו את כל המידע…

6 חודשים ago